موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
1116
۲۳ مرداد ۱۳۹۵

مسابقه ی مجازی «عکس کودک من»

به مناسبت دهه کرامت، لبخندهای دلنشین کودکان در فضای مجازی نقش گرفت و این صدای خنده کودکانه بود که در گروه های مختلف شنیده می شد.

به گزارش کودک پرس   شامگاه جمعه مراسم تجلیل از پر بیینده ترین عکس ها برگزار شد. بچه ها که عکسشان در فضای مجازی دست به دست می شد، وجودشان برکت و شادی بخش محفل بود. بادکنک های رنگارنگ که به هوا می رفتند و در دستان کوچک کودکان جای می گرفت بزرگترها را به دوران کودکی خود می برد. اینجا بود که نوای زندگی با شادی نواخته شد و توازنی میان عصر ارتباطات و فرهنگ استفاده شکل گرفت.

ایده ای با نگاه مثبت

مجموعه اتاق فکر قروه در راستای تشویق و ترغیب مردم برای استفاده بهینه از شبکه های اجتماعی ایده ای با نام کانال نیازمندیهای قروه با هدف معرفی کسب و کارهای جدید، فروش محصولات، آگهی استخدام، خرید و … راه اندازی کرده و برای معرفی بهتر کار اقدام به برگزاری مسابقه «عکس کودک من» کرد.

به گفته مدیر اجرایی مسابقه، ایده اصلی کار برای نیازمندیهای قروه یک اطلاع رسانی قوی برای بازار و معرفی کسب و کارهای جدید در بازار بود که در قالب کانال تلگرامی از یک ماه پیش با هدف رفع ضعف های بازار قروه و فروش محصولات بومی در شهرستان فعال شد که مورد استقبال بالایی قرار گرفت و بازخوردهای مثبتی به همراه داشت.

«امیررضا زرنگار» با بیان اینکه نشر آگهی در این کانال تا کنون رایگان بوده، اظهار داشت: «فعلاً کسب درآمدی را مدنظر نداشتیم اما به فکر شرایط کاری هستیم که تبلیغ هایی با کسب درآمد را ترتیب اثر دهیم».

وی افزایش اعضای کانال را عامل طرح ایده ای نشاط آفرین دانست و افزود: «بعد از استقبال خوب از کانال، طرح مسابقه با هدف شور و شوق برای مردم و جذب بیشتر اتفاق افتاد که از روز چهاردهم مرداد مصادف با ولادت حضرت معصومه (س) مسابقه «عکس کودک من» برای رده های سنی نونهالان و نوجوانان در کانال تلگرامی نیازمندیهای قروه فراخوان خود را اعلام کرد».

«زرنگار» شرایط مسابقه را به تعداد آمار بازدید کننده و نشر عکس ها در گروه های مختلف دانست و تصریح کرد: «از روز آغاز مسابقه تا ۲۴ ساعت برای بازدید از عکس های ارسالی در نظر گرفته شد که عکس های با بیشترین بازدید کننده به ترتیب دارای رتبه شدند».

 به گفته وی از ساعت ۸ صبح روز آغاز مسابقه تا ساعت ۲۴ شب پانزدهم فرصت ثبت آمار بود که تعداد بازدید کننده از کانال در این یک شبانه روز به ۷۵ هزار و ۳۹۵ نفر رسید و باید گفت آماری خیره کننده است و خوشحالیم که توانستیم برنامه مفیدی در فضای مجازی را رقم زده و یک دید مثبت در خانواده ها نسبت به گروه های اجتماعی اینترنتی ایجاد کنیم.

مدیر اجرایی این مراسم از استقبال شرکت کنندگان خارج از شهرستان خبر داد و دورترین فرد شرکت کننده در این برنامه را از خطه خوزستان خواند و یادآور شد: «تعداد افراد شرکت کننده در این مسابقه ۳۹ نفر بودند که در این میان نفر اول با ۲۷ هزار و ۶۰۲، نفر دوم با ۴ هزار و ۶۶۲ و نفر سوم با ۳ هزار و ۷۶۷ بازدید کننده معرفی شدند».

«زرنگار» با تأکید بر گسترش فرهنگ سازی در جامعه، بیان کرد: «یکی از عمده مشکلات ما این است که قبل از ورود هر تکنولوژی، فرهنگ استفاده آن دیر وارد شده و فرهنگ سازی به طور مناسب شکل نمی گیرد و این مسئله باعث ضربه زدن به جامعه و اجتماع خواهد شد. لذا با ایجاد راه های مفید، می توان بهره مثبتی از فضای مجازی داشت».

وی تداوم چنین برنامه هایی را برای ایجاد نشاط در جامعه مهم خواند و از تدوین برنامه هایی برای آینده خبر داد و عنوان کرد: «با یک برنامه ریزی دقیق می توان مردم را برای انتخابی آگاه تر و استفاده مثبت از این فضا و انتقال آن به کودکان آشنا کرد و حتی با اندکی تفکر به یک سرمایه گذاری درست و اصولی دست یافت».

کار مثبت مانع ورود موج منفی

نام فرزندش در لیست شرکت کنندگان است. فرهنگی بوده و از اعضای اصلی اتاق فکر است و برای کارهای هنری و نشاط آور پیشگام می باشد. «ابوالحسن نصرتی فر» ایجاد بستری مناسب برای نگاه مثبت به فضای مجازی را از اولویت های کار اتاق فکر قروه می داند.

به گفته وی کانال نیازمندیهای قروه برای پر کردن خلایی بود که در بحث بازار احساس می شد و تمام تلاش برای معرفی بهتر محصولات منطقه و رونق بازار در شهرستان بود.

«نصرتی فر» پرداختن به ایده های جدید را راهگشای توسعه فرهنگی شهرستان دانست و افزود: «طرح عکس کودک من، یکی از همین ایده های نو بود گرچه با ضعف هایی از قبیل شرایط انتخاب برنده مواجه بود اما استقبالی که از این مسابقه شد نشان دهنده موج مثبتی است که می توان با این شیوه ها در اینترنت و گروه های اجتماعی ایجاد کرد».

وی با بیان اینکه نمی توان فضای مجازی را از زندگی امروزی مردم دور کرد، اظهار داشت: «در واقع نیاز جامعه با همین وسایل ارتباطی است که تأمین می شود لذا لازم است برای بهره مناسب از این فضا یک فرهنگ سازی دقیق و اصولی شکل گیرد».

«نصرتی فر» پیدا کردن دوست های جدید، طرح ایده های نو، کسب و کار جدید و یا پیدا کردن نیازهایی که دور از دسترس هستند و همچنین آشنایی با محصولات سنتی مختلف را از جمله فواید کانال های مجازی دانست و وجود گروه های مثبت را عامل کاهش کانال های منفی خواند.

به گفته وی همان گونه که احداث یک مدرسه باعث بسته شدن درهای زندان می شود، کانال های مثبت هم باعث ریزش مخاطبان در شبکه های با موضوع منفی و نامناسب می شوند.

اشتراک شادی مجازی

نامش شنیاست. کودکی شیرین خنده که در آغوش مادرش آرام گرفته. مادرکه از طریق دوستان با این طرح آشنا شده عکس کودکش را ارسال می کند و با همان خنده دلنشین در ردیف دوم می نشیند.

مادر شنتیا که از سنندج در این مسابقه شرکت کرده پرداختن به چنین ایده هایی را لازم و ضروری می داند. «جدای اینکه نشاطی در فضای مجازی ایجاد کرد باعث شد نیازمندیهای شهرستان شناخته شده و مسایل مناسب به اشتراک گذاشته شوند و همین عاملی شد برای اینکه بفهمیم می توان از امکانات موجود استفاده ای مثبت کرد».

به گفته وی اگر این گونه برنامه های شادی بخش حال به هر طریقی هر چند وقت یکبار برگزار شود عامل آشنایی بهتر مردم و کمک به رفع نیازها خواهد کرد.

کنار شنتیا و مادرش، چهره همیشه آشنایی به چشم می خورد. «یاسمین نوری نیک»؛ فعال اجتماعی که از جمله عوامل اصلی اتاق فکر قروه و در واقع بانی کارهای خیر و فرهنگی در شهرستان است.

وی که همیشه با لبخندش روح شادی را به دیگران منتقل می کند معتقد است شهرستان قروه جای پیشرفت را دارد به شرطی که کارها ادامه دار بوده و از نیمه رها نشوند.

«نوری نیک» ایجاد گروه های مثبت اندیش در فضای مجازی را عامل رشد اندیشه دانست و مهیا کردن فضایی برای تبادل انتقادات و پیشنهادت را بسیار تأثیرگذار خواند.

وی با بیان اینکه امروزه دنیا با اینترنت می چرخد بر ایجاد فضایی مناسب و راهبردی برای نسل های آینده تأکید کرد.

در انتها مراسم با اهدای جوایز نه تنها به نفرات نخست بلکه به همه شرکت کنندگان، خاتمه یافت اما آنچه ماندگاری این برنامه را به جای گذاشت نشاطی بود که به گفته اکثر شرکت کنندگان فراموش نخواهد شد و بدین گونه شادی مجازی و نگاه مثبت به عصر ارتباطات برای شهروندان شکل گرفت.

منبع:   مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار