موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
1010
۲۱ مرداد ۱۳۹۵

تنها راه مقابله با رواج کودک‌ربایی در الجزایر اعدام مجرمان است

نهادهای مدنی و احزاب سیاسی الجزایر اخیراً نسبت به رواج پدیده زشت کودک ربایی در الجزایر هشداد داده و از دولت خواسته‌اند که هر چه سریع‌تر برای حل این معضل اقدام کند.

به گزارش کودک پرس   «یوسف بن یزا»، استاد علوم سیاسی و پژوهشگر اجتماعی الجزایر گفت: در الجزیره گسترش پدیده کودک ربایی طی 2 سال اخیر در الجزایر را ناشی از  بحران امنیتی 30 سال اخیر در این کشور دانست.

وی از جمله علل ربایش کودکان در کشورش را  استفاده از آنها برای آزار و اذیت جنسی، باج گیری، انتقام‌گیری از بزرگ‌ترها و یا قاچاق اعضای آنها به خارج عنوان کرد.

وی افزود: الجزایر از دهه نود قرن گذشته با بحران امنیتی بزرگی روبرو شد که در نهایت با آشتی امنیتی و سیاسی و نه اجتماعی پایان پذیرفت .

بن یزا گفت: از آن زمان تاکنون پدیده کودک ربایی در الجزایر رواج دارد اما گسترش رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی موجب رسانه‌ای شدن بیش تر اتفاقات و تبدیل شدن هر حادثه‌ای به مساله‌ای در ‌نزد افکار عمومی در این کشور منجر شده است.

کارشناس الجزایری تاکید کرد: مقابله با این پدیده تلاش همه احزاب سیاسی، نهادهای جامعه مدنی، مقامات امنیتی و اجرای قوانین بازدارنده همچون اعدام خاطیان را می‌طلبد چرا که قصاص خواسته‌ای دینی و اجتماعی است و اجرای قوانین حمایت از کودکان موجب کاهش بروز این پدیده می‌شود.

نهادهای مدنی و احزاب سیاسی اخیراً نسبت به رواج پدیده زشت کودک ربایی در الجزایر هشداد داده و از دولت خواسته‌اند که هر چه سریع‌تر برای حل این معضل اقدام کند. آنها همچنین از نهادهای قضائی کشور تقاضا کرده‌اند که برای جلوگیری از گسترش کودک ربایی، افراد خاطی را به مجازات‌های شدید و مشخصاً به اعدام محکوم کنند.

کودک ربایی‌های پی در پی نه تنها جامعه الجزایر را دچار شوک شدیدی کرد، بلکه جو نگرانی و وحشت را بر خانواده‌های الجزایری حاکم ساخته است.

 بر اساس قوانین موجود هنوز هم قضات دادگاه‌های الجزایر می‌توانند مجرمان را به اعدام محکوم کنند اما عملاً از سال 1993 تاکنون همه اعدام‌ها در الجزایر به حالت تعلیق در آمده و در سال 2010 نیز دولت آمادگی خود را برای لغو کامل مجازات اعدام در این کشور اعلام نموده است.

از ابتدای سال جاری میلادی پنج کودک الجزایری ربوده شدند که سرنوشت برخی از آنها دردناک بوده و به مرگ ختم شده است انتشار اخبار مربوط به این فجایع هولناک، جامعه الجزایر را که گویی پیش از این از رواج پدیده کودک ربایی در این کشور غافل بود، به شدت تکان داد.

در سال 2015 نیز، 15 مورد کودک‌ربایی ثبت شده و در نهادهای پیگیر حقوق کودکان هم گزارش داده اند که سالانه 50 هزار مورد خشونت علیه کودکان الجزایری روی می دهد.

منبع:   فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار