231503
۲۳ خرداد ۱۴۰۰

طرح سامان دهی کودکان کار

به گزارش کودک پرس ،طرح حمایت از کودکان کار و خیابانی از اواسط سال ۱۳۹۹ آغاز شد و تاکنون برای این تعداد از کودکان کار شناسایی و پذیرش شده اسکن عنبیه چشم نیز انجام شده است. معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه تعهد سازمان در این مدت ۸۷ نفر بوده است، […]

به گزارش کودک پرس ،طرح حمایت از کودکان کار و خیابانی از اواسط سال ۱۳۹۹ آغاز شد و تاکنون برای این تعداد از کودکان کار شناسایی و پذیرش شده اسکن عنبیه چشم نیز انجام شده است.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه تعهد سازمان در این مدت ۸۷ نفر بوده است، گفت: با پذیرش این تعداد، ۱۴۰ درصد از تعهدات سازمان محقق شده است.

زهره بختیاری خاطرنشان کرد: بودجه مشخصی در حدود ۷۰۰ هزار تومان برای هر نفر در اختیار یک مرکز برای کمک‌های سرپایی به کودکان کار استان قرار گرفته است که صرف خدمات آموزشی، تربیتی و حمایتی این کودکان می‌شود.

وی با بیان اینکه این کودکان به خاطر شرایط خاص خانواده‌ها مجبور به فعالیت شده اند ادامه داد: خانواده‌های این کودکان نیز مورد حمایت و چرخه توانبخشی قرار گرفتند. براساس قوانین، متولی اصلی ساماندهی کودکان کار، سازمان بهزیستی است و در این مسیر دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری همیار این سازمان هستند.

بختیاری با توصیه به اینکه مردم کمک‌های خود را از طریق بهزیستی به این کودکان اهدا کنند یادآور شد: مردم به جای کمک مالی به کودکان کار خیابانی از طریق اورژانس ۱۲۳ حضور این افراد را اطلاع دهند تا ساماندهی شوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در طرح ساماندهی کودکان کار، اقداماتی از جمله حمایت‌های روانی از کودکان، حمایت‌های مادی و معیشتی، خدمات آموزش و ایجاد اشتغال برای یکی از اعضای خانواده که منجر به توانمندی کودک و خانواده آن‌ها شود، انجام می‌شود.

تعداد معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی در استان همدان ۴۵ هزار و ۵۳۰ نفر است که بیشترین تعداد مربوط به شهر همدان با ۱۷ هزار و ۶۳۶ و فامنین با هزار و ۳۳۲ نفر معلول است و ۶۰ درصد آن‌ها را مرد و ۴۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

منبع:صداوسیما

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار