30599
۰۳ آبان ۱۳۹۶
مهرزاد حمیدی

0.3 درصد روند چاقی دانش‌آموزان پسر کاهش پیدا کرد

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان این که روند چاقی دانش آموزان پسر، سه دهم درصد کاهش یافته است، گفت: با بهبود توانایی های حرکتی و مهارتهای روان شناختی می توانیم مشکل اضافه وزن دانش آموزان دختر و پسر را کاهش دهیم.

به گزارش کودک پرس ، مهرزاد حمیدی در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره المپیاد درون مدرسه ای در آموزشگاه کوثر رشت گفت:  وزارت آموزش وپرورش در دولت تدبیر و امید با اتخاذ سیاست «مدرسه محوری» فعالیت های ورزشی بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز را در قالب طرح های المپیاد درون مدرسه‌ای، حیاط پویا، مدرسه قهرمان و اجرای ورزش صبحگاهی سامان‌دهی و اجرایی کرده است تا بتواند با ارتقای سوادحرکتی دانش آموزانی توانمند و با نشاط تحویل جامعه دهد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اهمیت آموزش سواد حرکتی گفت: دانش آموز همان طور که باید سواد خواندن و نوشتن یاد بگیرد، باید سواد حرکتی را هم بیاموزد که این مهم با تمرین و تکرار میسر می شود.

وی با اشاره به تعریف «سوادحرکتی» خاطرنشان کرد: بر این اساس، شخصی «سوادحرکتی» دارد که بتواند در موقعیت‌های چالش برانگیز و نامتعادل عکس العمل مناسب حرکتی نشان بدهد و به موفقیت برسد و چنانچه مدیریت درستی از شرایط به وجود آمده نداشته باشد قطعا آسیب جدی جسمانی خواهد دید.

حمیدی خاطرنشان کرد: ورزش مهم ترین وسیله برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و ما نیازمند همکاری شهرداری ها و وزارت ورزش با آموزش و پرورش در راستای گسترش فرهنگ ورزش و ارتقای سلامت جامعه هستیم.

گفتنی است؛ المپیاد درون مدرسه‌ای در رشته‌های شطرنج ، والیبال، بسکتبال، طناب زنی، بدمینتون، تنیس روی میز، دو و میدانی و ورزش‌های بومی و محلی برای چهارمین سال پیاپی در مدارس کشور برگزار می‌شود.

 

 

 

 

منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار