202370
۱۱ خرداد ۱۳۹۸
نماینده آیت الله سیستانی خواستار شد؛

تربیت کودکان باید به دور از فرهنگ خشونت باشد

نماینده حضرت آیت الله سیستانی خواستار تربیت کودکان به دور از فرهنگ خشونت شد و مدارس و خانواده ها را نسبت به این موضوع مسئول دانست.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس عباسی در خطبه های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (ع) در کربلا معلا برگزار شد، بر ضرورت ممانعت از بازی های خشن تاکید کرد و اظهار داشت که در عید فطر باید مانع از آتش بازی شد زیرا شرع و عرف استفاده از بازی های خشونت آمیز و تیراندازی هوایی را ممنوع اعلام کرده است ولی با این حال شاهد استفاده از این امور و آسیب رساندن به دیگران هستیم.

وی خشونت را یک ابزار غیر متمدنانه توصیف کرد و افزود: گاهی از خشونت برای تحمیل برخی از افکار بکار گرفته می شود و متاسفانه شاهد استفاده از آن در بسیار از امکان برای حل برخی از مشکلات هستیم. بحران های موجود با خشونت به پایان نمی رسد بلکه موجب افزایش آن می شود.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی یکی از اشکال مختلف خشونت را خشونت در خانواده دانست و اظهار داشت: تربیت کودک از دوران کودکی حایز اهمیت است ولی متاسفانه از وسائل و ابزاری استفاده می شود که بر استفاده از گزینه خشونت حتی در داخل خانواده تشویق می کند و کودک هنگامی که برادرش را کتک می زند می پندارد که از این طریق شجاعتش اثبات می شود و این در حالیست که شجاعت انسان به عقل و استفاده از توان بدنی در خارج از تعاملات انسانی است.

وی ادامه داد: کودک در مقابل مانیتورهای مینشیند که برنامه های خشونت آمیز نشان می دهد و متاسفانه پدر به توجهی به این امور کودکش را با فرهنگ خشونت تربیت می کند. ما امتی هستیم که از ابزارهای ترتبیتی صحیح بسیاری داریم، اما چرا از آن بهره نمی بریم و سراغ سایر امور رفته ایم؟

حجت الاسلام صافی عنوان کرد: مدارس و خانواده ها نسبت به تربیت فرزندان و جوانان با رویکرد دوری از خشونت و قتل موظف هستند اما شبکه های اجتماعی و اینترنت خشونت را ترویج و جوانان را از توجه به آینده باز می دارند.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار