20217
۲۸ تیر ۱۳۹۶
کارشناس تربیتی رادیو معارف مطرح کرد؛

آسیب‌هایی که والدین ناآگاهانه به مغز فرزندانشان وارد می‌کنند

حجت‌الاسلام تراشیون با بیان اهمیت داشتن توجه کردن به فرزندانمان برای رفع ترسشان گفت:‌ نباید نسبت به ترس فرزندانمان بی تفاوت باشیم یا از آن بدتر ترس آنها را به سخره بگیریم چرا که باعث نهادینه شدن ترس در آنها می‌شود و ترس آنها تبدیل به وحشت شود.

به گزارش کودک پرس، حجت‌الاسلام رضا محمدی، کارشناس رادیو معارف، در برنامه «پرسمان تربیتی کودک و نوجوان» رادیو معارف به موضوع «ترس فرزندان راهکاری کنترل آن» پرداخت.
وی با بیان اینکه انسانها در طول زندگی خود ترس را تجربه می‌کند گفت: اما در دوران کودکی دایره ترس گسترده تر است.
حجت‌الاسلام تراشیون در بیان معنای ترس گفت:‌ ترس یک واکنش احساسی به تهدید،‌ خطر یا احساس خطر است. وقتی فرد با خطری مواجه شود یا با تهدیدی رو به رو شود یا احساس یا خطر کند واکنشی که انسان نسبت به این موارد از خود بروز می‌دهد ترس نامیده می‌شود.
وی با بیان اینکه ترس به همراه خود یک واکنش اظطرابی دارد گفت:‌ واکنش نسبت به آن با مواردی چون جیغ زدن، فرار کردن همراه است که به این واکنش، ترس گفته می‌شود.
حجت‌الاسلام تراشیون با بیان اینکه ترس از سازکارهای بقا است گفت: انسان می‌ترسد که امنیت خود را حفظ کند و همانگونه که وجود مقدس امیرالمومنین فرمودند که میوه ترس امنیت است.
وی با بیان اینکه به طور معمول ترس در پاسخ به یک محرک منفی رخ می‌دهد گفت:‌ مثلا حیوان درنده‌ای به انسان حمله کند که باعث ترس انسان می‌شود.
حجت‌الاسلام تراشیون با بیان تفاوت جنس ترس غیرعادی فرزندان با ترس معمولی که ضامن امنیت و در نتیجه بقای انسان است گفت:‌وقتی فرزندانمان می‌ترسند فعالیت طبیعی مغزشان تحت تأثیر قرار می‌گیرد.‌ فعالیت طبیعی مغز چون دیدن،‌ شنیدن، بوییدن، لمس کردن و حتی حس چشایی نیز از ترس متأثر می‌شود.
وی با بیان اهمیت داشتن توجه کردن به فرزندانمان برای رفع ترسشان گفت:‌ نباید نسبت به ترس فرزندانمان بی تفاوت باشیم یا از آن بدتر ترس آنها را به سخره بگیریم چرا که باعث نهادینه شدن ترس در آنها می‌شود و ترس آنها تبدیل به وحشت شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار