200513
۲۹ فروردین ۱۳۹۸
متخصص گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عنوان کرد؛

معضل جدید مادران باردار با چاشنی خرافات!

معضلی تازه در بین برخی مادران بوجود آمده است که در آن به دنبال تولد فرزندشان در ماه خاصی هستند که در آن ماه خصوصیاتی خرافاتی وجود دارد.

به گزارش کودک پرس ، بهناز خانی با اشاره به اینکه به لحاظ پزشکی صحیح نیست تاریخ زایمان یک مادر باردار دقیق اعلام نشود، اظهار کرد: به صورت کلی صحیح نیست که به دلیل خرافات از تاریخ درست زایمان صرف نظر کنیم.

وی با بیان اینکه در برخی موارد از جمله زمانی که مادر دارو مصرف می‌کند ممکن است یک تا چند روز زود تر از موعد فارغ شود، گفت: در عمل سزارین این امکان وجود دارد که یک الی دو روز زایمان را کم یا زیاد کنیم به شرطی که از 38 الی 39  هفته سن بارداری کمتر نشود.

این متخصص زنان و زایمان با اشاره به اینکه در برخی مواقع مادر باردار نمی‌خواهد فرزندش برای مثال اردیبهشت ماهی شود و تلاش دارد او را در خردادماه به دنیا بیاورد، تصریح کرد: آنها باور دارند که اگر کودک در این ماه به دنیا بیاید خصوصیات خاص آن ماه را  پیدا می‌کند و بهتر است در ماه بعدی که خصوصیات بهتری دارند به دنیا بیاید. در این حالت مادر از پزشک می‌خواهد که اگر این امکان وجود دارد تاریخ را تغییر دهند.

خانی با بیان اینکه اگر بخواهیم زایمان را دیرتر انجام دهیم علاوه بر اینکه زایمان مشکل تر می‌شود، نوزاد نیز دچار مشکل خواهد شد، خاطرنشان کرد: زمان تولد نوزاد نباید از یک زمانی کمتر باشد زیرا ممکن است ریه‌های نوزاد نارس باشد و مشکل پیدا کند.

وی ادامه داد: جنین باید حداقل 37 هفته کامل را داشته باشد که بگوییم از نظر ریه مشکلی ندارد، اما اخیرا بهترین زمان در صورتی که نوزاد مشکلی در داخل رحم نداشته باشد و محیط برایش خطر ناک نباشد 39 هفته کامل برای سزارین صبر می‌کنیم تا بعد، زایمان را انجام دهیم.

این عضو گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در صورتی که تولد را به بعد از 40 هفته موکول کنیم حجم مایع دور جنین کم می‌شود و حجم مایع که کم شود به بند ناف فشار می‌آورد و ممکن است اکسیژن به جنین نرسد.

خانی گفت: در صورتی که اکسیژن کافی به جنین نرسد نوزاد مدفوع دفع کرده و احتمال دارد مدفوع را در دهان برده و موجب خفگی‌اش شود.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار