199669
۱۹ فروردین ۱۳۹۸

نوجوان ۱۷ساله؛ هکر سایت‌های معتبر کشور

هکر سایت کانون وکلای مشهد، شهرداری بابل و چند سایت معتبر دیگر، نوجوان ۱۷ ساله‌ای بود که در یک کانال تلگرامی آموزش هک می‌داد.

به گزارش کودک پرس ، اواسط اسفندماه سال گذشته شکایتی در اختیار پلیس فتای خراسان رضوی قرار گرفت که از هک شدن سایت کانون وکلای مشهد حکایت داشت. در این شکایت آمده بود که هکرها به‌صورت غیرقانونی به این سایت نفوذ کرده و باعث آسیب رساندن به سرورها شده‌اند.

با این شکایت، تیمی از مأموران زیر نظر سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی وارد عمل شدند و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری هکرها آغاز شد. متخصصان پلیس با حضور در کانون وکلا و بررسی‌های تخصصی، تلاش برای یافتن سرنخی از هکرها را آغاز کردند و در ادامه معلوم شد که ارائه‌دهنده خدمات به سایت کانون وکلای مشهد، یک شرکت خصوصی است. در تحقیق از مسئول پشتیبانی این شرکت، هیچ سرنخی به‌دست نیامد و بررسی‌ها از این حکایت داشت که هکرها از بیرون از شرکت اقدام به نفوذ به سایت کرده‌اند. تحقیقات تخصصی ادامه یافت تا اینکه مأموران به یک کانال تلگرامی رسیدند که در زمینه آموزش هک فعالیت داشت. این کانال بیش از 2هزار عضو داشت و ادمین‌های کانال با قرار دادن برنامه‌های مختلف، به اعضای کانال آموزش هک و نفوذ به سایت‌هایی را می‌دادند که از امنیت پایینی برخوردار بودند. آنها حتی با شناسایی سایت‌هایی که قابلیت هک شدن داشتند، مسابقه برگزار کرده و از اعضای گروه می‌خواستند که در زمان اعلام‌شده از سوی آنها در مسابقه هک سایت مورد نظر شرکت کرده و پس از هر مسابقه‌، برنده را معرفی می‌کردند.

اما این همه آن اطلاعاتی نبود که مأموران از طریق این کانال تلگرامی به‌دست آوردند. آنها در این کانال با خبری روبه‌رو شدند که از هک شدن سایت کانون وکلا حکایت داشت و ادمین‌های کانال با انتشار این خبر برای اعضای کانال توضیح داده بودند که چطور موفق به نفوذ به سایت کانون وکلا و هک آن شده‌اند.

مأموران که حالا شک نداشتند هک سایت کانون وکلا از سوی ادمین‌های این کانال صورت گرفته است، بررسی‌های خود را ادامه دادند و به پسری 17ساله رسیدند که اطلاعات پلیس نشان می‌‌داد هکر اصلی است. تحقیقات نشان می‌داد که پدر و مادر او بازنشسته هستند و وی آخرین فرزند خانواده بوده و به‌دلیل فاصله سنی زیادی که با برادر و خواهرهایش داشته، تنها و همراه پدر و مادرش زندگی می‌کند و آنها بدون اینکه فعالیت فرزندشان را زیرنظر بگیرند، هرچه وی می‌خواسته تهیه می‌کردند.

 

با دستگیری نوجوان 17ساله و بررسی کامپیوتر او، مدارکی به‌دست آمد که نشان می‌داد وی هکر سایت کانون وکلا بوده است. او که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت در بازجویی‌ها علاوه بر این سایت به هک کردن سایت شهرداری بابل، تلاش برای هک کردن سایت دادگستری خراسان رضوی و همچنین هک چند سایت دیگر اعتراف کرد.

در همین حال قاضی مهدی حقدادی، سرپرست دادسرای فضای مجازی خراسان رضوی گفت: متهم با تعدادی از سایت‌های معاندان نیز همکاری می‌کرد که در بازجویی‌ها اعتراف کرد به هک سایت دادگستری هم پرداخته اما با نداشتن اطلاعات کافی نتوانسته به آن ورود کند.

وی با اشاره به صدور قرار قانونی برای این هکر 17ساله به خانواده‌ها توصیه کرد نسبت به رفتار فرزندانشان بیشتر توجه کنند و مراقب باشند که خدای ناکرده آنها درگیر اعمال خلاف قانون نشوند.

 

 

 

منبع: همشهری

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار