199301
۱۱ فروردین ۱۳۹۸
سازمان بهزیستی کشور؛

یادداشت رئیس سازمان بهزیستی به مناسبت روز جهانی سندروم داون/ پیشگیری از تولد کودکان مبتلا

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز جهانی سندروم داون یادداشتی را منتشر کرد.

به گزارش کودک پرس ، متن یادداشت وحید قبادی دانا به شرح زیر است:

بنام خدا

بیست و یکم مارس برابر با اول فروردین ماه روز جهانی سندرم داون را که یادآور ضرورت توجه ویژه به نیازهای افراد مبتلا به این اختلال کروزمی و خانواده های آنان است، گرامی می‌داریم.

مسلما” داشتن پلک مورب، زبان بیرون از دهان، داشتن دست های پهن و انگشتان کوتاه و یا قدرت کمتر در یادگیری هرگز نباید دست آویزی برای ایجاد تبعیض و مانعی برای بهره مندی این عزیزان در دستیابی به حقوق و خواسته هایشان باشد. شاد زیستن، شادکامی و حضور در جامعه حق این افراد است.

باید توجه داشت که همواره پیشگیری در اولویت برنامه ها قرار دارد. پیشگیری از به دنیا آمدن کودک مبتلا به سندرم داون از اقدامات اساسی است که در حال حاضر بطور جد در برنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهزیستی کشور قرار دارد. در این راستا نقش هنرمندان، نویسندگان، سازمان های غیردولتی و نخبگان دارای معلولیت در آگاه سازی جامعه، بسیج اجتماعی، کاهش نگرش های منفی جامعه و افزایش توجه به توانایی ها و توانمندی های این عزیزان بسیار چشم گیر است.

سازمان بهزیستی کشور در دولت تدبیر و امید طی سال های اخیر کوشش های بسیاری برای احقاق حقوق و رفع موانع اجتماعی موجود پیش روی افراد دارای معلولیت داشته است. امید است با اجرایی شدن قانون حمایت از حقوق معلولان که با همت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است و با همیاری و مشارکت تمامی دستگاه های اجرایی و تشکل های غیردولتی فعال در امور افراد دارای معلولیت گام های موثری در ارتقا کیفیت زندگی، فراهم سازی زمینه های زندگی مستقل و افزایش مشارکت فعال اجتماعی آنان در جامعه را پیش از پیش فراهم سازیم.

 

دکتر وحید قبادی دانا

رئیس سازمان بهزیستی کشور

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار