198872
۲۸ اسفند ۱۳۹۷
مدیرکل سلامت آموزش و پرورش خبر داد؛

آموزش پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال توسط ۲ میلیون سفیر سلامت در مدارس

مدیرکل سلامت و تندرستی آموزش و پرورش از ابلاغ دستورالعمل آموزش پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال از چند هفته پیش به مدارس خبر داد و گفت: ۲ میلیون سفیر سلامت به آموزش پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال به همسالان و خانواده‌های خود می‌پردازند.

به گزارش کودک پرس ،حسن ضیاءالدینی مدیرکل سلامت و تندرستی آموزش  و پرورش در واکنش به درخواست تعدادی از مخاطبان این خبرگزاری در سامانه «فارس من» درباره «پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخرسال»، اظهار کرد: چند هفته پیش دستورالعمل آموزش مسائل مربوط به ایمنی مدارس و پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال را به مدارس سراسر کشور ابلاغ کردیم و از همان زمان معلمان و مدیران مدارس، ارائه آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان آغاز کردند.

وی ادامه داد: به صورت نمادین در مراکز استان‌ها و شهر تهران مانور پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال را برگزار کردیم و هر استان در روزهای مختلف و با توجه به برنامه‌ریزی پیش‌بینی شده برنامه‌هایی را برگزار کرده و مانور را اجرا می‌کند.

ضیاءالدینی با بیان اینکه به دنبال فرهنگ‌سازی در کشور هستیم، افزود: با همکاری رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما، آتش‌نشانی، هلال‌احمر و دستگاه‌های مربوطه بحث آموزش‌های لازم برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال را فرهنگ‌سازی می‌کنیم.

وی با اشاره به فعالیت 2 میلیون سفیر سلامت در مدارس، گفت: این 2 میلیون دانش‌آموزان آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و به همسالان، دانش‌آموزان دیگر و خانواده‌ها منتقل می‌کنند؛ به عبارت دیگر ما در سطح وسیع به دنبال فرهنگ‌سازی آموزش‌ها در خصوص مقابله با حوادث و پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال هستیم تا بتوانیم تغییر رفتار ایجاد کنیم.

 

مدیرکل سلامت و تندرستی آموزش  و پرورش تصریح کرد: هر سال با آموزش‌هایی که به دانش‌آموزان داده می‌شود شاهد کاهش مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال هستیم و امیدواریم این حوادث به صفر برسد.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار