198840
۲۸ اسفند ۱۳۹۷
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش:

فرصت‌های یادگیری با طبقاتی کردن مدارس به طور یکسان فراهم نمی‌شود

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: برخی سیاست‌گذاری‌های خلاف سند تحول آموزش و پرورش مانند تنوع مدارس و طبقاتی کردن مدارس، فرصت‌های خوب یادگیری را برای همه به طور یکسان فراهم نمی‌کند.

به گزارش کودک پرس ، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر با موضوع چالش‌های تحقق اهداف پرورشی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، درباره برگزاری آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان پایه هفتم، گفت: مسؤول تصمیم‌گیری در این خصوص مرکز سمپاد است ولی شیوه آزمونی که برای اجرا، انتخاب می‌‌شود با روش‌های سنتی و غلط گذشته تفاوت دارد.

وی با بیان اینکه تربیت تمام ساحتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد تأکید است، گفت: آیا فضاهای مناسبی اعم از کارگاه هنری، ورزشی و آزمایشگاه در مدارس در اختیار داریم؟ آیا برنامه‌های درسی ما تمام ساحتی است یا ساحتی را بیشتر مورد توجه قرار داده است؟

حکیم‌زاده با بیان اینکه شاید نکته اساسی جداکردن نقش تربیتی از کار معلمان بود، افزود: اکثر زمانی که دانش‌آموزان در مدرسه می‌گذرانند با معلمان است و اگر بخواهیم نقش تربیتی را فقط به معلم پرورشی بسپاریم، باعث می‌شود فرصت‌هایی که می‌توانستیم از رهگذر نقش تربیتی معلمان داشته باشیم، از دست بدهیم.

وی ادامه داد: در سند تحول، تقدم با تربیت است اما برای تغییر نگاه و رویکرد ذینفعان باید بیشتر تلاش شود؛ یکی از این ذینفعان خانواده‌ها هستند و اگر قبله آمال را کنکور و آموزش ببینند، نمی‌توان راه به جایی برد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تعلیم و تربیت فقط بر عهده وزارت آموزش و پرورش نیست، اضافه کرد: حرکت‌هایی در آموزش و پرورش و از دوره ابتدایی شروع شده که اگر سایر سازمان‌ها با آن هم‌جهت نباشند، ۱۰۰ درصد توفیق نمی‌یابد؛ در حال حاضر تحت‌الشعاع قرار گرفتن تربیت از سوی رسانه ملی با تبلیغات بی‌رویه مؤسسات که حتی پیش‌دبستانی‌ها را هدف قرار داده است را شاهدیم.
وی با تأکید بر اینکه بدون شک حرکت‌های شتاب زده و پوپولیستی کمکی نمی‌کنند، گفت: حذف آزمون‌ها که چند میلیون مشتری داشت، آیا کار کمی بود؟ این حرکت شروع شده است و می‌توانیم کم‌کم به دوره‌های دیگر تسری دهیم.

حکیم زاده افزود: برخی سیاست‌گذاری‌های خلاف سند تحول مانند تنوع مدارس و طبقاتی کردن مدارس می‌تواند این عدالت را در فراهم کردن فرصت‌های خوب یادگرفتن برای همه به طور یکسان فراهم نکند.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار