198744
۲۷ اسفند ۱۳۹۷
دبیر طرح اسوه مطرح کرد؛

برگزاری طرح اسوه با ۷۰ نخبه قرآنی/ طرحی برای تربیت قرآنی نوجوانان

دبیر طرح اسوه از گردهمایی اعضای دهمین دوره آموزشی تربیتی اسوه قاریان و حافظان نوجوان با حضور ۷۰ نفر از نخبگان قرآنی خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، محمدتقی میرزاجانی دبیر طرح اسوه که از سوی شورای عالی قرآن تا کنون ده دوره آن اجرا شده است، در خصوص این طرح گفت: اعضای دهمین دوره آموزشی تربیتی اسوه قاریان و حافظان نوجوان با حضور ۷۰ نفر از نخبگان قرآنی در بخش قرائت و حفظ از سراسر کشور در جوار حرم حضرت معصومه گرد هم آمدند.

وی ادامه داد: بر اساس سیاستگذاری و هدف گذاری در این طرح دو بخش را دنبال کردیم، یک بخش بصورت فنی که قرائت و حفظ قرآن و اساتیدی که متخصص این امر هستند را در برمی گیرد و بخش دیگر که برای ما بسیار پر اهمیت بوده و از افتخارات ما محسوب می‌شود پرداختن به مباحث مرتبط به تربیت قرآنی نوجوان‌ها است که با حضور اساتید به نام اخلاقی و تربیتی که در این دوره‌ها حضور داشته‌اند، دنبال می‌شود.

میرزاجانی افزود: به عنوان مسئولین این طرح معتقدیم که بعضی از دوره‌های اسوه ویژگی و شاخصه‌های خاصی دارند دهمین دوره نیز یکی از دوره‌های شاخص است از این نظر که ما دوره‌های گذشته را در عتبات عالیات یا مشهد مقدس برگزار کردیم. لذا به واسطه مکانی که در آن قرار گرفته متبرک شده و تحت تأثیر وضعی محیط به کسب معارف قرآنی نوجوانان پرداختیم. به خصوص در حوزه‌های تربیتی و معرفت افزایی به موفقیت‌هایی نائل شده‌ایم و بخش معنوی آن به برکت زمین و مکانی که در آن حضور پیدا کردیم تعریف می‌شود. همچنین حضور قاریان و حافظان طرح اسوه در محضر علما از ویژگی‌های بارز دهمین دوره بوده است.

 

دبیر طرح اسوه با بیان دیدار با علماو مراجع دینی افزود: آیت‌الله علوی گرگانی ضمن تجلیل و تحسین فعالیت‌های تخصصی و تربیتی قاریان و حافظان عضو طرح اسوه، نوجوانان را به عمل به معارف و مفاهیم قرآنی توصیه کرد و برای توفیقات بیشتر این نوجوانان دعا کرد.

میرزاجانی در خصوص دیدار دیگری که با آیت الله مبشر کاشانی انجام شد، تصریح کرد: آیت الله مبشر کاشانی با مقایسه محرومیت‌های قرآنی در دوران قبل از انقلاب، شکوفایی فعالیت‌های قرآنی پس از پیروزی انقلاب اسلامی را وسیع و مرهون حمایت و هدایت رهبر معظم انقلاب دانستند. همچنین پرداختن به هنرهای قرآنی تلاوت و حفظ را با ارزش و به عنوان اولین گام در مسیر انس با قرآن قلمداد کرده و از نوجوانان قرآنی تقاضا کردند با عبور از این مرحله، وارد عرصه عمل به فرامین کتاب خدا شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون از بهترین مشاوران تحصیلی در این طرح استفاده می‌شود، عنوان کرد: موضوع جدید و مبارکی که در دهمین دوره رقم خورده است حضور راهنمای تحصیلی است. تا پیش از این برای قاریان و حافظان دغدغه تحصیلی داشتیم و نیاز به کمک کلاسهای تقویتی و فوق برنامه احساس می‌شد بر همین اساس همکاری یکی از متخصصین و مشاوران ارشد برنامه ریزی درسی از قبل برگزاری دوره دهم آغاز شد و ایشان در تماسی با همه اعضا در دوره حضور پیدا کرده و با تک تک قاریان و حافظان ارتباط برقرار کردند تا روند قابل قبولی در خصوص اعضای طرح اسوه در موضوع تحصیل نیز شاهد باشیم. تا به حق این جریان که در حوزه قرآنی مؤثر هستند از حیث تحصیلی نیز بتوانند مؤثر واقع شوند.

میرزاجانی افزود: در این دوره‌ها از آنجایی که دوره‌های هدف در اواخر کودکی یا نوجوان هستند مربیان تلاش می‌کنند که متناسب سنشان خدمات مربوطه قرآنی از طرح اسوه دریافت کنند و از آنجایی که این موراد رعایت می‌شود نوجوانان با مشکلی مواجه نخواهند شد.

 

دبیر طرح اسوه در پایان افزود: خانواده‌ها نیز به ما این امر را منتقل می‌کنند که پیشرفت فرزندانشان پس از برپایی دوره‌ها را لمس کرده، علی الخصوص در دوره‌های بلند مدت که نوجوانان از منظر والدین و خانواده‌ها رشد بسیار و چشمگیری داشته اند.

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار