197856
۱۲ اسفند ۱۳۹۷
امیر خوراکیان؛

جلساتی مثل دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان خیلی ارزشمند است

در مرکز ملی فضای مجازی برای سیاست‌گزاری‌ها و تهیه سند نیاز به تجمیع فعالیت‌ها و نیازهای فعالان حوزه کودک و نوجوان داریم و این تجمیع از ارگان‌ها و مجموعه‌ها خیلی کم پیش می‌آید، از این رو جلساتی مثل این دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان خیلی ارزشمند است.

به گزارش کودک پرس ، دورهمی هشتم کودک و نوجوان در تاریخ ۱۲ اسفند در سالن پردیس سینمایی کوروش برگزار شد. در این دورهمی بیش از ۲۶۰ نفر فعال حوزه کودک و نوجوان از مناطق مختلف کشور حضور بهم رساندند. امیر خوراکیان امروز در هشتمین دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان در پردیس سینمایی کوروش اظهار کرد: هم‌افزایی بیش از 80 مجموعه با موضوع مهم و مقدس کودک خیلی ارزشمند است.

وی افزود: از جمله موانع پیشِ‌روی اسناد ملی پراکندگی‌ است از این رو باید از برگزاری این نوع جلسات که این همه مجموعه فعال کودک دور هم جمع شده است، قدردانی و حمایت کنیم.

آسیب‌ها و خطرات فضای مجازی و هماهنگ شدن با تغییرات پیش‌رو

معاون مرکز ملی فضای مجازی خاطرنشان کرد: آسیب‌ها در حوزه کودکان و نوجوانان بسیار گسترده و پیچیده است اما افرادی که در این حوزه فعالند معمولاً ناوارد و ناآگاهند، این نکته باید انگیزه و همت ما را برای انجام اقدامات اثرگذار در این حوزه تقویت کند چرا که این آسیب‌ها در آینده خطرناکتر می‌شود؛ همگرایی فناوریها، تحولات عجیبی را به‌دنبال خواهد داشت برای مثال فناوری نانو تجهیزات مرتبط با فضای مجازی را حتی هزار برابر کوچکتر می‌کند.

وی افزود: موضوعات مهمی در ارتباط با فضای مجازی، آینده را پیچیده‌تر می‌کند و کتاب درسی، معلم، فضای مجازی و بازی‌های کودکان دستخوش تغییر می‌شوند از این رو پلت‌فرم‌های آموزشی باید تغییر کند و صورت مسئله‌های ما باید عمیق‌تر و پیچیده‌تر شوند؛ باید بدانیم که وارد عرصه مهمی برای کودکان و نوجوانان می‌شویم.

خوراکیان تصریح کرد: در همه دنیا این مسئله جدی گرفته شده است؛ ما یک مزیت مهم داریم و آن اصول تربیت اسلامی است که یک سرمایه مهم برای دستمایه قرار دادن است؛ گاهی با روشنفکربازی و ناآگاهی به آن پرداخته نشده است، منظورم حرکتهای به‌ظاهر دینی نیست بلکه اصول تربیت دینی است؛ این یک ظرفیت و سرمایه مهم ما نسبت به بقیه دنیاست.

 

اهمیت بخش خصوصی

وی گفت: برای مثال عنصر محبت در اصول تربیت اسلامی دریای سرشاری است که به اجزای آن به‌دقت پرداخت شده است؛ امیدی به بخش‌های دولتی نیست و بخش‌های خصوصی باید به آن بپردازند؛ دولت می‌تواند تنها با سیاستگذاری به این حوزه کمک کند و در فرآیند سیاستگذاری به جمع‌بندی قاعده‌مند نظرات فعالان این حوزه نیازمندیم.
خوراکیان گفت: ما در مرکز ملی فضای مجازی برای سیاست‌گزاری‌ها و تهیه سند نیاز به تجمیع فعالیت‌ها و نیازهای فعالان حوزه کودک و نوجوان داریم و این تجمیع از ارگان‌ها و مجموعه‌ها خیلی کم پیش می‌آید، از این رو جلساتی مثل این دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان خیلی ارزشمند است.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار