197093
۰۵ اسفند ۱۳۹۷

چگونه با بهانه‌گیری کودکان هنگام خرید مقابله کنیم؟

یک روانشناس گفت: کودک اغلب در مکان‌های خرید با بروز رفتار‌هایی از خود سعی می‌کنند نارضایتی خود را از موقعیت پیش‌آمده نشان دهند.

به گزارش کودک پرس ، نسیم نجفی روانشناس و مشاور خانواده اظهار کرد: اجبار برای همراه شدن کودکان با والدین به هنگام خرید، یکی از اتفاقات رایج پیش‌آمده برای پدر و مادرهاست و در این بین بی‌حوصلگی و بداخلاقی بچه‌ها اغلب مساله ساز شده و والدین را آزار می‌دهد.

وی با بیان اینکه کودک اغلب در مکان‌های خرید با بروز رفتار‌هایی از خود سعی می‌کنند نارضایتی خود را از موقعیت پیش‌آمده نشان دهند، افزود: بیشتر بچه‌ها در این زمان به نوعی معرکه به راه انداخته، پا به زمین کوبیده و با جیغ و داد چیزی را از والدینش می‌خواهند، این کودکان نمی‌توانند نه بشنوند و توقع دارند که به همه خواسته‌های شان برسند.

نجفی بیان کرد:اگر کودک بداند که شما با انجام این کار‌ها به او پاسخ مثبت خواهید داد، دیگر مهم نیست که چند باربه او “نه” گفته باشید؛ او آنقدر گریه می‌کند، نق می‌زند، خودش را به زمین می‌کوبد و بد اخلاقی می‌کند تا سرانجام تسلیم شده و او به هدفش برسد.

 

وی با بیان اینکه وقتی کودک از شما تقاضایی می‌کند، صبر کنید، بیندیشید و جواب را در ذهنتان تایید کنید و سپس پاسخ دهید، گفت: وقتی تصمیمتان را گرفتید، به روشنی به کودک اعلام کنید چه تصمیمی گرفته‌اید و نظرتان را تغییر ندهید، تکلیف کودک را مشخص کنید و قاطع باشید، این راه حل کمک خواهد کرد که کودک بعد از شنیدن پاسخ به خودش زحمت بحث کردن با شما را ندهد.

 

این روانشناس بیان کرد:یکی از روش‌ها، روش نادیده گرفتن سنجیده است، در این روش پس از اینکه به سوال کودک پاسخ دادید اجازه بحث ندهید و فقط سکوت کنید، پاسخ‌ها و واکنش‌های کودک (چرا‌ها، غر‌ها و نق زدن) را نادیده بگیرید، برای تغییر این عادت نیاز به زمان و تحمل سختی دارید.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار