195864
۲۳ بهمن ۱۳۹۷
گزارشی از نیازمندی نوجوان ایذه‌ای به درمان؛

«عماد» چشم انتظار یاری خیران

نوجوان بیمار ایذه‌ای برای درمان بیماری صعب‌العلاج خود نیازمند یاری و کمک هموطنان است.

به گزارش کودک پرس ، در این روزهای ابری و بارانی، چشم‌های بارانی و به راه یک مادر، نفس‌های بریده یک کودک و دستان نیازمند یاری یک پدر و خانواده‌ای که در حسرت بیماری فرزندشان چشم امید به هم‌نوعان و هموطنان خود دارند روز را به شب می‌رسانند.

در روزهای اخیر انتشار عکس‌ها و مطالبی با موضوع بیماری و خانه‌نشین شدن یک پسر بچه 10 ساله ایذه‌ای باعث شد تا صحت و چرایی این مسأله مورد پیگیری خبرنگار این رسانه واقع شود.

عماد دشت گلی، پسر بچه ایذه‌ای است که نزدیک به 3 هفته توان حرکتی خود را به دلیل بیمار شدن از دست داده است و ریه‌هایش هم دیگر توان نفس کشیدن را ندارد، پدری بیکار و خانه‌ای کوچک در انتهای محله حاشیه‌ای شهر واقع در محله استادیوم. همه این شرایط دست به دست هم داد تا گزارش این رسانه برای اطلاع یافتن مسؤولان و هموطنان جمع‌آوری شود.

 

وارد خانه که می‌شوی، در گوشه‌ای کودکی با یک دستگاه اهدایی کوچک از یک خیریه و کپسول اکسیژن را می‌بینی که از شدت گرما در زمستان هم تاب ندارد. توان دراز کشیدن هم که هیچ و تاب نشستن هم در پاهایش وجود ندارد و چشمانی که در انتظار همیاری مردمان سرزمینش تاب و امید دارد.

سیروس مهرپور دایی بیمار در این رابطه در گفت‌و‌گو با خبرنگار  فارس اظهار کرد: عماد از دوران کودکی دچار بیماری تنگی نفس و تحت درمان و مراقبت پزشکان بود.

وی افزود: از 3 هفته گذشته وضعیت جسمانی این بیمار وخیم شد و وی دیگر توان حرکت نداشت و به در بستر قرار گرفت. با مراجعه به پزشکان عنوان شد که بیماری CF است که جزو بیماری‌های صعب‌العلاج به حساب می‌آید و درمان آن بسیار دشوار است.

دایی این بیمار ادامه داد: بیماری به تمام اعضای بدن عماد سرایت کرده است و ابتدا ریه را درگیر کرد و پزشکان در بررسی‌ها و آزمایشات خود به سرایت بیماری در کلیه‌ها، کبد و طحال دست یافتند که روند درمان را با سختی مواجه می‌کند. با این حال پزشکان بر انجام عمل جراحی در نواحی ذکر شده نظر داده‌اند که لازم است در این رابطه پیوند اعضا صورت گیرد ولی به دلیل مشکلات مالی این خانواده انجام این کار ممکن نیست و کمک همگانی مردم ومسؤولان را می‌طلبد.

وی گفت: دستگاهی که برای تنفس وی استفاده می‌شود از سوی یک موسسه خیریه تهیه شده است ولی به دلیل کوچک بودن استفاده مناسب را ندارد و ما برای تهیه دستگاه جدید نیازمند یک دستگاه بزرگتر هستیم که به دلیل مشکلات مالی توان پرداخت آن را نداشته و همچنان از همان دستگاه قدیمی استفاده می‌شود.

 

مادر این کودک نیز اظهار کرد: پسرم به دلیل دردهای این بیماری توان حرکت ندارد و فشار زیادی را تجربه می‌کند، با وجود قرار داشتن در زمستان و سرما، فشار بیماری باعث ایجاد عطش و تشنگی در وی می‌شود که در این مورد نیز بی‌طاقت شده است.

این بیماری تحت پوشش بیمه نیست

وی بیان کرد: درآمد ما تنها کفاف زندگیمان را می‌دهد ولی به دلیل مشکلات مالی توان پرداخت هزینه‌های بیماری فرزندمان را نداریم. با توجه به اینکه این بیماری از نوع جدید است، تاکنون تحت پوشش و حمایت بیمه‌ای قرار نگرفته است و هزینه‌های آن بر عهده خودمان بوده که در این امر ناتوان هستیم و از همه هموطنان درخواست کمک و همیاری را داریم.

 

 

 

امروز چشمان یک خانواده نیازمند به دستان یاری‌گر هم‌نوعانیاست که در این گونه شرایط یاری‌گر همیشگی بوده اند، نیاز است هر آن کسی که در توان دارد به یاری عمل کند تا کودکی که بذر امید در باورش به یاری شما به جوانه نشسته است طعم خوش زندگی را دوباره از دستان پر مهرتان هدیه بگیرد.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار