195799
۲۳ بهمن ۱۳۹۷

دستگیری پدرخوانده مزاحم در شبکه‌های اجتماعی

رئیس پلیس فتا استان گلستان از دستگیری پدرخوانده‌ای که با انگیزه اختلافات خانوادگی برای دختر نوجوان در شبکه‌های اجتماعی ایجاد مزاحمت می‌کرد، خبر داد و گفت: متهم از رفتار خود پشیمان است.

به گزارش کودک پرس ، سرهنگ ابراهیم پرسا اظهارداشت: مرجوعه قضایی، به این پلیس ارجاع داده شد که شهروندی مدعی شد فردی ناشناس از طریق فضای مجازی، اقدام به مزاحمت و فحاشی بر علیه وی کرده و ضمن تهدید به پخش تصاویر خصوصی اش مشکلاتی برای وی ایجاد کرده که در این خصوص خواهان پیگیری شد.

وی افزود:در تحقیقات اولیه و پس از رویت مستندات موجود، مشخص شد فردی از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های پرمخاطب اقدام به مزاحمت برای این خانم کرده است.

سرهنگ پرسا تصریح کرد: با تکمیل تحقیقات،متهم که پدرخوانده شاکیه بود، مورد شناسایی قرار گرفت و با حکم مقام قضایی در عملیاتی پلیسی دستگیر شد و تجهیزات رایانه‌ای و گوشی وی نیز مورد توقیف قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان گلستان بیان داشت : در ادامه این فرد مجرم با رویت ادله غیرقابل انکار به جرم خود اعتراف کرد و ضمن اقرار به اشتباهات، انگیزه خود را از ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت شاکیه ، اختلافات خانوادگی و خصومت قدیمی اعلام کرد و اظهار کرد از رفتار خود پشیمان شده است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: متاسفانه بستر برخی از شبکه های اجتماعی و پیام رسانها، زمینه ساز ارتکاب جرم بوده و کاربران نیز در حفظ حریم خصوصی خود سهل انگاری کرده و براحتی اطلاعاتشان را در معرض خطر قرار می دهند که نهایتا میتواند موجب هتک حیثیت آنان شود.

وی از شهروندان خواست جهت آشنایی با شیوه ها و شگردهای مجرمان سایبری و نیز افزایش سواد رسانه ای خود به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار