195332
۱۶ بهمن ۱۳۹۷
رییس کانون زبان ایران؛

کودکان زبان‌آموز باید از آموزش لذت ببرند

کودکان باید از حضور در کلاس زبان لذت ببرند و احساس اضطراب و استرس به دلیل امتحان و ارزیابی‌های کمی نداشته باشند.

به گزارش کودک پرس ، رییس کانون زبان ایران در همین زمینه و در دیدار با کارشناسان، مدیران و کارکنان معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی این مجموعه آموزشی بر کاهش نگرانی‌های زبان‌آموزان کودک و نوجوان تاکید کرد و افزود: محتوای آموزشی کانون زبان نیاز به بازنگری جدی و ایجاد تغییراتی متناسب با نیاز امروز جامعه دارد و این مهم تنها با همفکری و همیاری کارشناسان دلسوز و توانمند میسر می‌شود.

مومنی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حذف آزمونک(کوئیز) از مقطع نوجوانان، این اقدام را نتیجه بررسی‌های متعدد کارشناسی و در پی روز آمد کردن مجموعه عنوان کرد و گفت: مطالعات تربیتی برای سنین کودکان و نوجوانان بر این اصل استوار است که روش‌های آموزش باید مبتنی بر شیوه‌های بدون استرس برای این گروه‌های سنی باشد؛ علاوه بر این اسناد راهبردی آموزش و پرورش نیز به سمت حذف آزمون‌ها حرکت کرده است.

وی اضافه کرد: بر همین اساس، ما نیز باید تلاش کنیم که زبان‌آموزان کودک و نوجوان از حضور در کلاس زبان لذت ببرند و به این ترتیب زبان‌آموزان بیشتری را جذب کنیم.

وی افزود: می‌توان از زمانی که برای آزمون‌های کوچک در نظر گرفته شده بود با عنوان تمرین کلاسی به صورت گروهی استفاده کرد و یا مسیر حل سوال را با زبان‌آموزان کلاس بررسی کرد.

مومنی در خصوص برگزاری آزمون‌ها به صورت برخط (آنلاین) گفت: مشکلات فراوانی در زمینه برگزاری آزمون به صورت کتبی و کاغذی وجود داشت که باعث شد تا راه حل برگزاری آزمون به صورت برخط در بعضی از سطوح مطرح شود که در حال بررسی‌های کارشناسی در این زمینه هستیم.

بهره‌مندی از فن‌آوری و فضای دیجیتال، ساخت انیمیشن، اسباب‌بازی‌های فیزیکی و بازی‌های تحت وب از دیگر موضوع‌هایی بود که رییس کانون زبان ایران در این جلسه بر آن‌ها تاکید کرد.

مومنی در بخش پایانی سخنانش عنوان کرد: تغییرات در هر شکلی سخت و دشوار است اما امیدوارم که به لطف خدا و با کمک یکدیگر بتوانیم این تغییرات را در جهت هر چه بهتر شدن کانون زبان ایران به ثمر برسانیم.

منبع: کانون پرورش فکری

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار