192785
۲۴ دی ۱۳۹۷

رسیدگی به قصور امدادگران در قتل نوجوان مسلمان کانادایی

رسیدگی به قصور دو نفر از کادر امدادی شهر همیلتون (Hamilton) کانادا در جریان قتل یک نوجوان مسلمان، ادامه یافت و قرار شد با توجه به وجود شواهد کافی، دادگاه این دو نفر بدون انجام تحقیقات اولیه برگزار شود.

به گزارش کودک پرس ، دو امدادگر شهر همیلتون در کانادا که در پرونده مرگ یک نوجوان مسلمان متهم به کوتاهی شده بودند بدون انجام تحقیقات مقدماتی، به دادگاه می‌روند.

در آگوست ۲۰۱۸ (مرداد) «استفن اسنایولی» و «کریستوفر مرچنت» در فراهم کردن شرایط مناسب برای نجات جان «یوسف الحسناوی» که در ۲ دسامبر ۲۰۱۷ به قتل رسید  متهم به قصور شدند.

شاهدان و از جمله پدر و برادر یوسف می‌گویند که امدادگران می‌گفتند او تنها هدف تنها یک تفنگ ساچمه‌ای قرار گرفته و تمارض می‌کند.

پلیس می‌گوید زمانی که امدادگران رسیدند تا ۳۸ دقیقه بعد، الحسناوی را به بیمارستان نبردند و به جای بیمارستان همیلتون که نزدیکتر بوده او را به بیمارستان سنت‌جوزف بردند اما وکیل این دو متهم می‌گوید: تصمیمی که برای دادگاه این دو امدادگر اتخاذ شده قابل قبول نیست.

وی افزود: برای دیل کینگ (Dale King) فردی که در این پرونده متهم به قتل درجه دو است، تحقیقات مقدماتی برگزار شد اما این دو امدادگر از چنین حقی محروم شده‌اند.
یوسف الحسناوی نوجوان ۱۹ ساله عراقی‌الاصل بود که ۱۱ آذر ۱۳۹۶ پس از خروج از مسجدی در شهر همیلتون با مشاهده درگیری دو جوان با یک پیرمرد به کمک او شتافت اما بر اثر اصابت گلوله یکی از مهاجمان، جان خود را از دست داد. مرگ این نوجوان بازتاب زیادی در رسانه‌های این کشور داشت که او را در کانادا «قهرمان» می‌خوانند.
منبع: ایکنا
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار