19233
۱۲ تیر ۱۳۹۶
محیط پاک اینترنتی در زیست بوم حوزه کودک و نوجوان

آغاز مرحله دوم توزیع رایگان سیم کارت های دانش آموزی” انارستان”

مرحله دوم توزیع رایگان سیم کارت های انارستان ویژه دانش آموزان – نوجوانان و جوانان – با پیش شماره های 09944 با اپراتوری همراه اول آغاز شده است. انارستان مسیر ورود به دنیای زیبا و پاک اینترنتی را برای دانش آموزان ایرانی فراهم کرده و محصولات انارستانی را در بسته های خدماتی مختلفی چون ” نارکت”، “نارلیگا و اَپ‌ساز”و”روکارو” برای جامعه تعلیم ‌و تربیت و هوشمند سازی آموزش ارائه داده است.

آغاز مرحله دوم توزیع رایگان سیم کارت های دانش آموزی” انارستان”

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، روژان زندیه – با پیشرفت تکنولوژی و ورود محصولات مختلف آن به حریم خانه ها،  دغدغه خانواده ها در خصوص فرزندان شان بیشتر و پیچیده تر شده است! اینترنت و محصولات اینترنتی یکی از همین تکنولوژی هایی هست که  نگرانی های والدین نسبت به فرزندان را مدرن تر کرده است. خطراتی که از نظر محتوایی نوجوانان و جوانان را در دنیای مجازی تهدید می کند اگر نگوییم به مراتب بیشتر از فواید آن است قطعا قابل چشم پوشی هم نخواهد بود!

اگر تا دیروز مسئله خانواده ها این بود که فرزندان شان چه زمانی به خانه بر می گردند یا در کوچه و خیابان با چه افرادی معاشرت می کنند، امروزه دغدغه آنها مدرن تر شده و نگران جوان خود در گوشه اتاق شان هستند! که با چه کسی چت می کند؟ یا در کدام سایت ها یا شبکه های اینترنتی درحال سپری کردن اوقات خویش است؟

تجربه نشان داده است در برخورد با تکنولوژی که قبل از ورود بسته فرهنگی آن، خودش وارد جامعه و خانواده شده است، نمی توان از حذف فیزیکی استفاده کرد! بلکه باید به انحای مختلف جلوی خطرات آن را گرفت و با نگاهی تخصصی و آگاهانه تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد.

“انارستان” یکی از پروژه هایی است در زمینه سیم کارت نوجوان و جوان گام های بسیار خوبی را برای ورود دانش آموزان به محیط امن اینترنتی و دستیابی آسان تر به محصولات آموزشی و حتی سرگرمی متناسب با فضای فرهنگی کشور، مهیا کرده است.

در واقع پروژه انارستان مبتنی بر ایده باستانی «سرزمین خوبان» و پارادایم علمی «نوآوری باز» برای تأمین و توزیع عادلانه محتوای آموزشی و سرگرمی مورد نیاز نوجوان‌های ایرانی طراحی شده است؛ بخش عمده مخاطبان آن را  جامعه دانش‌آموزی، دانشجویی،‌ معلمان و هر کسی که در فرآیند تعلیم و تربیت به نوعی درگیر هست، تشکیل می دهد.

“علی  محمدی “، یکی از دست اندرکاران  این مجموعه در گفت وگو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس» در معرفی پروژه انارستان می گوید: شرکت توسعه مدیریت راهبردی امین به عنوان مالک انارستان یک شرکت تجمیع‌کننده خدمات در حوزه تعلیم ‌و تربیت است. تلاش ما ارائه بسته‌های خدماتی مختلف برای جامعه تعلیم ‌و تربیت و هوشمند سازی آموزش است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا نام ” انارستان” را برای پروژه خود انتخاب کردید، می گوید:  پروژه را «انارستان» خطاب می‌کنیم؛ چرا که درخت جادویی و میوه بهشتی انار، محصول ناب سرزمین ایران است و در اقلیم‌های کشورمان، بیش از ۶۰ گونه انار کِشت می‌شود؛ و ایران، بزرگ‌ترین و متمایزترین صادرکننده انار در جهان است. دوست داریم پروژه انارستان، همانند میوه انار که میوه مشترک سرزمین‌مان است؛ دنیای مجازی مشترک تمام نوجوان‌های ایرانی با سلایق و نیازهای متفاوت باشد!

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه خدمات‌رسانی انارستان به طور رسمی از ماه‌های پایانی سال ۹۴ با معرفی “نارکت” که فروشگاه محتوایی انارستان است، آغاز شده، می افزاید: پروژه «نارشو» نیز از عید ۹۵ با انتشار مجموعه کلاه قرمزی وارد سرزمین انارستان شد.

وی دیگر پروژه‌های انارستان را نارلیگا و اَپ‌ساز ، اپراتور مجازی، تبلت و سیم‌کارت می داند و هدف هر یک از این سرویس ها را ایجاد دنیایی پر از محتوای مغزدار برای دانش‌آموزان و نوجوانان سرزمینمان ایران بر می شمارد.

این فعال در مجموعه انارستان در ادامه، چشم انداز این پروژه را تبدیل شدن آن به «زیست بوم حوزه کودک و نوجوان» ترسیم می کند و می گوید: تلاش ما این است که تمام نیازهای آموزشی دانش آموزان در آن محیط برطرف شود.

نمونه ای از روبات ساخته شده با استفاده از بسته خلاقیت و مهارت روکارو توسط دانش آموزان و خریداران روکارو

وی می گوید: عمده فعالیت ما با برند انارستان انجام نمی شود بلکه انارستان زیست بومی است که برندهای مختلف خدمات خود را در آنجا ارائه می دهند برای مثال نارکت بیش از یک میلیون کاربر دارد و باشگاه انارستان با 800 هزار کاربر به اعضای خود سرویس و خدماتی را به صورت تخفیف ویژه ارائه می دهد.

محمدی در ادامه با بیان اینکه در حوزه دانش آموزی بحث خلاقیت بسیار مهم است، می گوید: یکی از خدماتی که ما در انارستان ارائه می دهیم برند “روکارو” است  که در حوزه رباتیک به دانش آموزان سرویس دهی می کند یا محصول دیگر ما ” نارکت” است که اپلیکیشنی است که تمامی  آپ ها و برنامه های آموزشی و سرگرمی دانش آموزی در آن وجود دارد.

این فعال در مجموعه انارستان، سیم کارت نوجوان و جوان را پایه ترین محصول انارستان می داند و می افزاید: تا کنون 700 هزار سیم کارت انارستان با اپراتوری همراه اول به صورت رایگان به دست مخاطبانی رسیده است که در حوزه استفاده از محصولات جدید پیشتاز هستند و امسال نیز 1 میلیون شماره با پیش شماره 09944 آماده توزیع رایگان بین  هموطنان است.

محمدی ادامه می دهد: ما پیش شماره 09944 را «پیش شماره نسل آینده» می خوانیم و نحوه دریافت ثبت نام و دریافت سیم کارت به این شرح است که ابتدا والدین عدد 220 را به سرشماره 30006860 پیامک می کنند، از اپراتور انارستان کدی 15 رقمی برای  آنها ارسال می شود با در دست داشتن مدارک خود و دانش آموز به نزدیک ترین دفاتر خدمات امور مشترکین یا پیشخوان یا مراکز مخابرات استان ها مراجعه کنند.

وی می گوید: اپراتور به هر خط 10 بار کد سیم کارت همراه نوجوان و جوان ارائه می دهد و دریافت کننده هر کد 14 روز فرصت دارد تا با در دست داشتن مدارک خود و دانش آموز به یکی از دفاتر خدمات امور مشترکین یا پیشخوان یا مراکز مخابرات استان ها مراجعه کند.

میتونید با تخفیف ویژه نارکت از مجموعه فیلمهای آموزشی کمان و کلی امکانات دیگه این برنامه استفاده کنی

این فعال در مجموعه انارستان درباره اینترنت و تعرف های سیم کارت نوجوان و جوان انارستان می گوید: تعرفه های اینترنتی و مکالمات بر اساس تعرفه های همراه اول است با این تفاوت که دارندگان سیم کارت انارستان از تخفیفات یا خدمات رایگان ویژه دانلود کردن محصولات موجود در اپلیکیشن های انارستان مانند ” نارکت” استفاده می کنند.

سیف با تأکید بر اینکه در سیم کارت های انارستان هیچ گونه محدودیت و فیلترینگی صورت نگرفته است می گوید: دو رویکرد در بحث فیلترینگ وجود دارد، یک رویکرد بستن کامل آی پی است که باعث گرایش افراد به سمت محتوای شبکه های موازی در فضای مجازی می شود اما بحث ما این است که محیط و فضا را طوری بسازیم که محتوای مورد نیاز جوان و نوجوان، سرگرمی های مناسب با فرهنگ ما و شبکه های ارتباطی ایرانی مانند سروش .. در آن وجود داشته باشد و دانش آموز با رقبت و انتخاب خود به سمت محیط پاک تر گرایش پیدا کند.

وی می افزاید: بیش از 7 هزار سایت مرتبط با دانش آموزان در مجموعه انارستان معرفی کرده ایم و آن را پیش فرض اینترنت قرار داده ایم تا دانش آموز در سرچ مطلب مورد نظر خود ابتدا در آن 50 هزار سایت جستجو کند و سپس به سمت فضاهای دیگر برود.

 این فعال در مجموعه انارستان با بیان اینکه دانش آموزان زیر سن 18 سال نمی توانند سیم کارتی به اسم خود داشته باشند، می گوید: سیم کارت نوجوان و جوان انارستان تنها سیم کارتی است که با نظارت والدین هنگام خرید به اسم دانش آموز خواهد بود و با این نگاه می توان گفت: سیم کارت نوجوان و جوان انارستان، بهترین و کاربردی ترین هدیه برای دانش آموزان است.

نحوه گرفتن کد دریافت سیم کارت دانش آموز انارستان را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

همچنین والدین و دانش آموزان علاقمند به داشتن سیم کارت جوان و نوجوان انارستان برای آگاهی بیشتر از محصولات” انارستانی” می توانند به آدرس تلگرامی   https://t.me/anarestanproducts

مراجعه کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 نظر برای "آغاز مرحله دوم توزیع رایگان سیم کارت های دانش آموزی” انارستان”"

ببخشید میشه وارد واتس آپ یا سروش یا گوگل بشیم با سیم کارت دانش آموزی

خوب سیم هست
و رایگان

آخرین اخبار