190062
۰۲ دی ۱۳۹۷

اولویت کانون پرورش فکری قم راه‌اندازی سریع سینما کودک است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم با اشاره به وقفه چند ماهه برای بهره‌برداری از سینما کودک این استان گفت: راه‌اندازی سریع سینما کودک از جمله اولویت‌های کانون پرورش فکری است و امیدواریم گره اکران عمومی فیلم در این سینما باز شود.

به گزارش کودک پرس ، حسن ندافی با اشاره به همکاری نزدیک میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دراین راستا افزود: این سینما با واگذاری به بخش خصوصی صلاحیت دار به بهره برداری عمومی خواهد رسید.
وی برخی تغییرات مدیریتی را عامل تاخیر دربهره برداری از سینما کودک قم دانست و اظهار داشت: مجموعه فوق چند ماه است به طورکامل تجهیز شده ولی به دلیل برخی مشکلات اداری مورد بهره برداری قرار نگرفته بود که با رفع این موانع، مراحل واگذاری این سینما به بخش خصوصی با جدیت دنبال شد.
ندافی گفت: تاکید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور واگذاری این سینما به بخش خصوصی دارای صلاحیت بود به همین دلیل حساسیت روی این موضوع موجب تاخیر در فعالیت سینما کودک شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم افزود: خوشبختانه هم اکنون 2 گروه از بخش خصوصی که از نظر کارنامه فعالیت در حوزه سینمایی صلاحیت لازم را دارند، پای کار هستند و مذاکرات با این گروه ها در حال انجام است و امیدواریم با یکی از آنها به تفاهم نهایی برسیم.
سینما کودک زیر نظر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم با اعتبارات سفر سال 89 رهبر معظم انقلاب به قم در منطقه پردیسان این استان واقع است که با گذشت چند ماه از تجهیز کامل آن، تا کنون به بهره برداری رسمی نرسیده است. پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و درسال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان قم با 13 مرکز فرهنگی و هنری ثابت، سیار و پستی، مشغول فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری در استان است.

 

در حال حاضر سینمای ونوس با 300 صندلی، تربیت با 500 صندلی و آیه با 140 صندلی سه سینمای فعال قم هستند که با راه اندازی سینما کودک 200 صندلی به ظرفیت سینماهای قم افزوده می شود.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار