189558
۲۸ آذر ۱۳۹۷

تربیت عبادی کودکان در اسلام

کتاب «تربیت عبادی کودکان در اسلام» با تاکید بر برنامه آموزشی نوشته «مهدی شکرالهی» نویسنده اهل شهرستان سرخه، آموزه‌های اسلام در مورد تربیت کودک را معرفی می‌کند.

به گزارش کودک پرس ، این کتاب به یکی از مهم ترین مسائل دینی در جامعه کنونی یعنی تربیت دینی کودکان پرداخته و نویسنده تاکید کرده است تربیت دینی مفهوم عامی است که حوزه های گوناگون اعتقادی، عبادی، اخلاقی، جسمانی، عقلانی، عاطفی، جنسی، اجتماعی، سیاسی را در بر می گیرد.

نویسنده در پیشگفتار کتاب تاکید کرده است: بی شک اگر فرزندان از دوران کودکی و سال های نوجوانی با آموزه های دینی آشنا و مانوس شوند، آینده معنوی روشنی خواهند داشت و این کتاب، با جمع آوری مطالب مفید به صورت مستند و سازماندهی شده از متون اسلامی کمک کننده به اولیاء، مربیان و برنامه ریزان درسی و آموزشی در تحقق راهبرد تربیت با کمک آموزه های دینی است.

در مقدمه کتاب تربیت عبادی کودکان در اسلام آمده است: بین آموزش و تربیت تفاوت هایی وجود دارد و به عبارتی آموزش مقدمه و از پیش نیازهای تربیت است و این کتاب سعی در بیان معرفی زوایا و ویژگی های تربیت عبادی کودکان با بیان فرایند مراحل رشد، بایدها و نبایدها دارد.
در این کتاب، به اصول، روش ها و دلالت های آموزشی برای نهادینه کردن اعمال و تکالیف عبادی در کودکان به صورت مدون پرداخته شده است.
کتاب در پنج فصل شامل مفهوم شناسی، جایگاه عبادت در نظام آفرینش، مراحل و ویژگی های دوران رشد کودک و وظایف والدین و مربیان، عبادت کودک و مراحل تربیت عبادی و اصول و روش های تربیت عبادی به چاپ رسیده است.

 

کتاب تربیت عبادی کودکان در اسلام توسط انتشارات موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) در شمارگان یک هزار نسخه به چاپ رسیده است.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار