188887
۲۴ آذر ۱۳۹۷
سخنگوی شورای شهر رشت:

فرهنگ‌سازی برای الگوی صحیح مصرف آب را از سنین پایه شروع کنیم

سخنگوی شورای شهر رشت با اشاره به مشکل کمبود منابع آبی بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه الگوی صحیح مصرف آب تأکید و خواستار آموزش این الگو در مهدهای کودک و مدارس شد.

به گزارش کودک پرس ، فاطمه شیرزاد در حاشیه برگزاری دهمین جشنواره نخستین واژه آب که با مشارکت شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی گیلان و با حضور مسئولان در دبستان دخترانه انقلاب اسلامی ساغریسازان رشت برگزار شد، اظهارکرد: متاسفانه زنگ خطر کم آبی به صدا درآمده و باید در این باره تصمیمات مدیریتی و تاثیرگذاری اجرایی شود.

وی با تاکید بر ارائه الگوی مناسب برای مصرف بهینه آب، افزود: به علت برداشت‌های غیر اصولی از منابع آب، انجام کشاورزی براساس روش های سنتی و برخی اقدامات دیگر امروزه بحران آب به دغدغه جدی برای کشور تبدیل شده است.

شیرزاد با بیان اینکه فرهنگ سازی در راستای الگوی صحیح مصرف آب باید از سنین کودکی انجام و آموزش داده شود، گفت: برگزاری برنامه‌های آموزشی در حوزه مهدهای کودک و مدارس در راستای اجرای الگوی صحیح مصرف آب در جامعه بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیاز جامعه بشری به منابع آبی را موضوعی غیر قابل انکار دانست و ادامه داد: تصور دنیای بدون آب غیرقابل تحمل است.

شیرزاد با اشاره به افزایش مهاجرت به شهرهای شمالی کشور به ویژه استان گیلان، گفت: افزایش مهاجرت‌ها و از سوی دیگر مشکل کمبود منابع آبی در آینده نه چندان دور می تواند مشکلات فراوانی برای این استان‌ها ایجاد کند لذا نیازمند مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح در این زمینه هستیم.

 

همچنین در این برنامه زنگ آب نیز در مدارس با هدف یادآوری اهمیت حفاظت از منابع آبی و پیشگیری از بروز بحران کمبود آب نواخته شد.

 

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار