187171
۱۰ آذر ۱۳۹۷

یک گردشگر نوجوان در ارتفاعات خاش از مرگ نجات یافت

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خاش سیستان و بلوچستان گفت: یک گردشگر نوجوان با تلاش امدادگران کوهستان این جمعیت از خطر مرگ حتمی در ارتفاعات پنج انگشت این شهرستان نجات پیدا کرد.

به گزارش کودک پرس ، جلال هاشمزهی افزود: حوالی ساعت 14 پنج‌شنبه به واحد امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان گزارش رسید که 2 نوجوان بومی خاش به قصد کوهنوردی و گردشگری به ارتفاعات پنج انگشت رفته اند و در گذرگاه های صعب العبور و سنگلاخی گرفتار شده و یکی از آنان نیز به شدت مجروح شده است که بلافاصله یک تیم پنج نفره از امدادگران به محل یاد شده اعزام شد.
وی اظهار داشت: امدادگران در کمتر از سه ساعت عملیات جستجو و امداد و نجات توانستند این افراد را به پائین انتقال دهند.
هاشمزهی ادامه داد: در این عملیات به نوجوان 11 ساله به نام عارف رخشانی که از ناحیه سر و پاها دچار آسیب جدی شده بود، خدمات امدادی ارائه و از خطر مرگ حتمی در محیط کوهستان نجات پیدا کرد.

وی بیان کرد: نوجوانی دیگر با 15 سال سن به نام صالح رهبر که همراه او بوده نیز در این حادثه صدمه ای جزئی دیده بود که به صورت سرپائی درمان شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خاش از افراد خردسال و نوجوان و یا افرادی که با محیط های کوهستانی و نقاط گردشگری شهرستان خاش مانند قله و ارتفاعات تفتان، پنج انگشت، بیرک، مورپیش و غیره آشنا نیستند، خواست: برای انجام صعود و رفتن به قله و ارتفاعات باید از راهنما استفاده کنند و امکانات و تجهیزات امدادی و کوهنوردی را به همراه داشته باشند.

 

خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار