183525
۰۷ آبان ۱۳۹۷

پوشک رایگان می‌دهیم!

موسسه‌ای است با یک ایده موفق؛ از طریق جمع‌آوری درِ بطری‌های پلاستیکی برای معلولان ویلچر تهیه می‌کند. اما این روزها در پاسخ به مشکل گرانی پوشک به معلولان کودک و بزرگسال پوشک رایگان نیز ارائه می‌دهد.

به گزارش کودک پرس ، نهاد مردمی «بازیافت امید» در اواخر سال ۹۴ با استقبال از ایده‌ای جذاب آغاز به کار کرد. جمع‌آوری و فروش در بطری‌های پلاستیکی و تهیه ویلچر برای معلولان نیازمند طرحی بود که به خوبی پیش برد و به موفقیت‌های چشمگیری رسید. بطوری که تا امروز این موسسه از طریق فروش بیش از ۱۳۰ تن در بطری ۳۱۰ ویلچر برای معلولان تهیه کرده است. در بطری‌ها را چگونه جمع‌آوری می‌کند؟ از طریق توزیع ۵۰۰ جعبه مخصوص بازیافت در سوپرمارکت ها، مدارس، سرای محله ها و شرکت ها در شهرهای تهران، گلستان، زنجان، آمل و قزوین. حالا هم که یک کار جدید را آغاز کرده است.

 

کالایی ضروری برای برخی معلولان

ویلچرهای نهاد مردمی بازیافت امید به معلولان و سالمندانی از سراسر ایران به ویژه مناطق روستایی و محروم سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویر احمد می‌رسد. زلزله‌زدگان کرمانشاه نیز از این ویلچرها بی‌نصیب نمانده‌اند. پوشک‌های اهدایی این نهاد نیز معمولاً به دست افرادی در مناطق محروم و گاه دورافتاده می‌رسد. «بهروز پیروز حمیدی» مدیر نهاد مردمی بازیافت امید درباره طرح توزیع پوشک توضیح می‌دهد: «از اوایل تابستان امسال با توجه به مساله گرانی پوشک و مشکلاتی که برای برخی معلولان ایجاد شد تهیه این کالای ضروری را در برنامه کاری قرار دادیم. با کمک مؤسسات خیریه که با آن‌ها همکاری داریم به شناسایی افراد نیازمند به پوشک پرداختیم. حالا کار به نتیجه رسیده و در اولین اقدام برای تعدادی از افراد معلول در زابل و یاسوج و سایر مناطق کشور پوشک ارسال کرده‌ایم. برای هر فرد معمولاً ۲ یا ۳ کارتن پوشک ارسال می‌شود و هر کارتن حاوی حدود ۱۰ بسته پوشک است. برای توزیع این اقلام نیز موسسه‌های خیریه با ما همکاری و مساعدت دارند. افراد دیگری شناسایی شده و در نوبت ارسال پوشک در مراحل بعدی هستند. شناسایی افراد همچنان ادامه دارد و مدام تعداد بیشتری بر فهرست‌مان اضافه می‌شود. هر فرد معلولی که تهیه این اقلام برایش ضروری ولی ناممکن باشد می‌تواند از خدمات نهاد مردمی بازیافت امید استفاده کند.» به گفته وی همه اقلام پوشک از جمله پوشک بزرگسال علاوه بر گرانی گاه کمیاب هم هست و البته اظهار امیدواری می‌کند این مشکل طی هفته‌ها یا ماه‌های آینده رفع شود و دیگر کسی برای تهیه پوشک ناتوان نباشد.

 

 

ارزش‌های زیست‌محیطی این کار خیر

مدیر نهاد مردمی بازیافت امید از همه دعوت می‌کند به این طرح بپیوندند و به مشارکت در جمع‌آوری در بطری‌های پلاستیکی بپردازند. وی می‌گوید: «این کار ارزش‌های متنوعی ایجاد می‌کند. در حوزه زیست‌محیطی دعوتی است به بازیافت و حفظ محیط‌ زیست. در حوزه بهداشت به بازیافت اقلام پلاستیکی و کاهش تهدیدهای بهداشتی ناشی از بازیافت غیراصولی منجر می‌شود. درنهایت هم، کار خیری است که به نفع معلولان تمام می‌شود. گاهی مسئولیت‌پذیری اجتماعی با اقدامات کوچکی انجام می‌شود که نتایج بزرگی دارد. کاری نظیر جمع‌آوری در بطری ساده و آسان است و کافی است هنگام دور انداختن بطری‌ها فقط حواسمان باشد که در آن‌ها را جداگانه نگهداری کنیم. این‌طوری هم کار خیر می‌کنیم هم به محیط‌زیست خدمت می‌کنیم.»

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار