177752
۰۳ مهر ۱۳۹۷
کودک‌پرس:

فوتبال پیاده روی; ورزشی نوین و مؤثر در فعالیت کودکان

شیوع چاقی در دوران کودکی به دلیل عوامل بسیاری از خطرات، مانند مصرف غذا، افزایش زمان تماشای تلویزیون و فعالیت های کمتر، افزایش می یابد. كودكانی كه كمتر فعالیت میکنند و فعالیتهای ورزشی و فیزیکی  ندارند، با سطح آمادگی ضعیف و اضافه وزن بیش از حد روبه رو هستند.

به گزارش کودک پرس ،  طبق آخرین آمار سازمان سنجش بیماری های ملی در سال 2015، 38 درصد از کودکان در مالزی دارای اضافه وزن هستند و بیش از 7 درصد کودکان زیر 5 سال دارای اضافه وزن هستند. در عین حال، میزان چاقی برای جمعیت کمتر از 18 سال در مالزی  حدود 11.9 درصد است.

تغییر سبک زندگی یک عامل مهم در مدیریت و جلوگیری از چاقی کودکان است. بسیاری از محققان در سراسر جهان راه های مختلفی برای افزایش مشارکت خود در فعالیت های جسمانی و ورزشی ارائه کرده اند. با این حال، دسترسی به برنامه های تناسب اندام ساختاری برای کودکان چاق هنوز محدود است . محققان دانشگاه مالایا یک روش جالب برای جلوگیری از بروز چاقی در کودکان را مطرح کرند.

این تحقیق به صورت فوتبال پیاده روی در چند مدرسه توسط کودکان 8 تا 12 سال اجرا شد، به این صورت که دانش آموزان به دو دسته 6نفره تقسیم میشوند و با توپ راه میروند.

پیاده روی ساده ترین نوع فعالیت فیزیکی است زیرا  ایمن و مقرون به صرفه است. مزایای پیاده روی نیز مشابه ورزش است. علاوه بر این، راه رفتن 10،000 قدم ثابت شده است که برای سلامت قلب و عروق مفید است. پیاده روی فوتبال یک ورزش جالب است که تاثیر خوبی بر سلامتی دارد. بازیکنان مجاز به راه رفتن هستند و در اطراف حرکت نمی کنند. بازی پیاده روی فوتبال، شمارش گام های روزانه را برای کسانی که بازی می کنند، افزایش می دهد. به عنوان یک ورزش تیمی، بازیکن معمولا انگیزه از هم تیمی های خود را دریافت می کند. چنین حمایت و تشویق خوبی به بازیکنان کمک می کند تا بیشتر حرکت کنند. در نتیجه، بازیکنان سطح آمادگی جسمانی، ترکیب بدن و بنابراین جلوگیری از عوارض مربوط به چاقی را بهبود خواهند بخشید.

این مطالعه تاثیر مثبتی بر تغییرات تناسب اندام در میان کودکان مدرسه ای که در برنامه ی پیاده روی شرکت می کنند، دارد یافته های این تحقیق نشان می دهد که فوتبال پیاده روی، یک ورزش جایگزین مناسب برای کودکان چاق مدرسه ای است.

علاوه بر این، این فعالیت ورزشی دارای عوامل مثبت اجتماعی و انگیزشی است که می تواند به حفظ سبک زندگی فعال در میان کودکان کمک کند.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار