17570
۱۰ خرداد ۱۳۹۶

یادداشت سجاد اسم حسینی درباره تبلیغات شبکه کودک سیما

مدیران شبکه کودک به یاد داشته باشند والدین بسیاری در اقصی نقاط میهن عزیزمان، کودکان‌شان را به سمت تماشای این شبکه سوق می‌دارند. مبادا اقداماتی از سر بی‌توجهی صورت پذیرد و کودکان ما را مورد آسیب قرار دهد.

به گزارش کودک پرس، سجاد اسم حسینی مدیر مسئول و صاحب امتیاز کودک پرس یادداشتی با موضوع تبلیغات گسترده در شبکه کودک سیما منتشر کرد.

 

در روزهای گذشته پیام‌های بسیاری از سوی والدین در خصوص پخش گسترده تبلیغات مختلف از شبکه کودک دریافت کردم که باعث شد چند خطی را در این رابطه بنویسم.

در ابتدا لازم است به پخش آگهی‌ها و تبلیغات مختلف شبکه کودک سیما نگاه دقیق‌تری داشته باشیم. آگهی‌های با ربط و بی ربطی که در ساعات مختلف کودکان معصوم کشور را مورد هدف قرار می‌دهد. متاسفانه شاهد آن هستیم استفاده از تبلت به دفعات و روزانه در این شبکه ترویج داده می‌شود، و جای تاسف دارد که در این شبکه مصرف تنقلاتی مضر مانند چیپس و پفک اشاعه داده می‌شود و همینطور جای تعجب است که تبلیغات اختصاصی ویژه بزرگسالان در شبکه کودک! نمایش داده می‌شود.

در ساعات تحویل سال نو، شبکه کودک در کنار شبکه خبر سیما(!) اقدام به پخش سخنان رهبر انقلاب کرد. بی‌شک پخش این برنامه و برخی شواهد دیگر نشان از داعیه ولایت‌مداری مدیران این شبکه دارد. اما مع الاسف مشاهده می‌شود برخی فعالیت‌ها و سیاست‌های این شبکه همسو با این ادعا نیست. اینکه رهبری مدام از پرهیز مصرف گرایی و تجمل گرایی در تربیت کودک سخن ‌می‌گویند و بر ضرورت عدم ایجاد این روحیات در شخصیت کودک تاکید دارند با این حجم از تبلیغات در این شبکه مغایر است.

اما توقع و انتظار مهمتری که از شبکه کودک سیما وجود دارد این است که در جهت رشد کودکان گام بردارد. رسالت اصلی این شبکه ایجاد بستری امن در فضای رسانه و مقابله با شبکه‌های پر زرق و برق بیگانگان در حوزه کودک است که سعی در تبلیغ مصرف گرایی و ایجاد انحرافات فکری و ذهنی در کودکان و همچنین تبلیغ سبک زندگی ناسالم دارند.

مدیران شبکه کودک به یاد داشته باشند والدین بسیاری در اقصی نقاط میهن عزیزمان، کودکان‌شان را به سمت تماشای این شبکه سوق می‌دارند. مبادا اقداماتی از سر بی‌توجهی صورت پذیرد و کودکان ما را مورد آسیب قرار دهد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

7 نظر برای "یادداشت سجاد اسم حسینی درباره تبلیغات شبکه کودک سیما"

چند روز پیش دیدم شبکه کودک داره قابلمه تبلیغ میکنه
من جای مدیرش بودم سرمو میذاشتم میمردم

به عنوان یک مادر ایرانی باید بگم ک چند روزی هست بشدت از اینهمه تبلیغ خسته شدم
کودک من دیگه علاقه ای به این شبکه نداره

ما ساکن یکی از روستاهای نزدیک سمنان هستیم
نمیدونم چجوری باید کودک مون رو ک تو خونه همسایه ها برنامه های ماهواره رو دیده قانع کنم که تو خونه مون شبکه کودک رو ببینه

سیار عالی.
چه خوب گفتید. خدا خیرتون بده.خدا قوت.
والله ماهم خسته شدیم از این تبلیغات های پر از مصرف گرایی سیما ، به خصوص شبکه کودک.

به بچه های مهد میگم چرا پفک میارید؟
با پررویی تمام میگن مگه ندیدین شبکه پویا تبلیغ میکنه خانم؟؟؟

واقعا ممنونیم از این فرهنگسازی شبکه پویا

کودکی که در خرید تصمیم گیر نیست رو چرا براش تبلیغ پخش میکنین؟!!!

همون بهتر که ما از اول جم میدیدیم نمی رفتیم این چیزا رو برای بچه مون پخش کنیم

کم مونده کف تن تاک و کرم حلزون هم تو این شبکه تبلیغ بشه

آخرین اخبار