175615
۲۲ شهریور ۱۳۹۷

هجدهمین کنگره سالانه اعصاب کودکان در گرگان برگزار شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به برگزاری هجدهمین کنگره سالانه اعصاب کودکان، گفت: سال گذشته مرگ ۴۳۰ کودک زیر ۵ سال در استان گلستان به ثبت رسید.

به گزارش کودک پرس ، عبدالرضا فاضل در هجدهمین کنگره سالانه اعصاب کودکان اظهارداشت: این کنگره سالانه در کشور برگزار می‌شود و هجدهمین دوره آن به میزبانی استان گلستان در حال برگزاری است.

وی افزود: در این کنگره قرار است آخرین یافته‌های پزشکی درباره بیماری‌های اعصاب کودکان در قالب 22 مقاله‌، 10 پنل‌، 7 پوستر و 4 کارگاه ارائه شود.

فاضل اظهارداشت: در مدت 3 روز از برگزاری این کنگره، استان گلستان میزبان اساتید مختلفی است که به تبادل نظر در خصوص مباحث علمی و روش‌های درمانی نوین می‌پردازند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان داشت: امروزه یکی از بیماری‌هایی که گریبانگیر اطفال بوده، بیماری‌های نورولوژیک و اعصاب است.

وی گفت:  مشکلات قلبی و عروقی، انواع سرطان‌ها، سوانح و البته بیماری‌های اعصاب از علل شایع مرگ و میر در کودکان به شمار می‌رود.

فاضل با بیان اینکه مرگ کودک یکی از شاخص‌های بهداشت جهانی است، افزود: سال گذشته مرگ 430 کودک زیر 5 سال در استان گلستان به ثبت رسید که بخشی به دلیل ناهنجاری‌های مادرزادی و بخشی هم بر اثر سوانح بوده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شایع‌ترین عامل مرگ و میر کودکان بیماری اعصاب از یک تشنج ساده تا بیماری‌های دیگری مانند فلج اطفال و سی‌پی و غیره است که برگزاری این کنگره کمک می‌کند تا در مورد روش‌های درمانی جدید برای این نوع بیماری‌ها تبادل نظر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: برای ارتقا بهداشت برنامه تکامل کودکان را برای 39 هزار کودک اجرایی کردیم که با ارائه پرسشنامه‌هایی به ارزیابی سلامت کودکان پرداختیم. همچنین درسال گذشته 43 هزار تولد  و 11 فوت نوزاد داشته‌ایم که 430 هزار خدمت را به مادران ارائه کرده‌ایم.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار