161816
۰۳ تیر ۱۳۹۷

آمادگی استقبال از ۴۰ هزار کودک و نوجوان خوزستانی در برنامه‌های تابستانه کانون

تابستان امسال مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، در بخش‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی آمادگی استقبال از ۴۰ هزار کودک و نوجوان خوزستانی در ۳۰ شهر استان دارند.

به گزارش کودک پرس ، ۵۴ مرکز ثابت، ۶ مرکز سیار شهری و روستایی و یک مرکز پستی کانون استان خوزستان در شهرهای اهواز، ایذه، آغاجاری، بهبهان، باغملک، ماهشهر، رامشیر، امیدیه، بندرامام، هندیجان، آبادان، خرمشهر، حمیدیه، سوسنگرد، بستان، ملاثانی، شوشتر، دزفول، اندیمشک، لالی، مسجدسلیمان، گتوند، رامهرمز، شوش، کارون، هویزه، شادگان، رفیع و هفتکل، با شروع ثبت‌نام کلاس‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی خود به استقبال کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۷ سال رفتند و رسماً فعالیت‌های تابستانی خود را آغاز کردند.

این در حالی است که مراکز فرهنگی هنری کانون در استان خوزستان با پایان یافتن کلاس‌های دانش آموزان دوره ابتدایی از ابتدای خردادماه سال جاری، با هدف پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان خوزستانی فعالیت‌های خود را آغاز کرده بودند.

امسال مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و امکانات موجودشان در بخش‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی آمادگی استقبال از ۴۰ هزار کودک و نوجوان خوزستانی در ۳۰ شهر استان، ۵۰ روستای حاشیه دو شهرستان دزفول و اهواز و ۱۹ منطقه شهری مرکز استان را دارند و در حال حاضر به ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان خوزستانی مشغول هستند.

 

در تابستان امسال مراکز کانون برای کودکان و نوجوانان خوزستانی در بخش فرهنگی، فعالیت‌های چون، کاغذتا، قصه‌گویی، شعرخوانی، روخوانی کتاب، معرفی کتاب، بحث کتاب، بحث آزاد، معرفی شخصیت، معرفی سرزمین، معرفی وقایع و ایام، نشریه نگاری، کاردستی، بازی و سرگرمی، نمایش و نقد فیلم، نمایش خلاق، اردو و … را برای کودکان و نوجوانان تدارک دیده و اجرا می‌کنند.

بر اساس این گزارش، کلاس‌های، نقاشی، خوشنویسی، سفالگری، سرود، نمایش عروسکی، عکاسی، پویانمایی و هنرهای دستی و بومی نیز فعالیت‌های هنری مراکز کانون در تابستان امسال هستند.

فعالیت‌های نوشتن خلاق، کارگاه داستان‌نویسی، کارگاه شعر برنامه‌های ادبی، نجوم، رباتیک، چرتکه و پژوهش فعالیت‌های علمی و آشنایی با قرآن و حدیث و آشنایی با احکام نیز برنامه‌های مذهبی کانون خوزستان برای کودکان و نوجوانان است.

 

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنین با همکاری استانداری و آموزش و پرورش خوزستان در قالب طرح کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تابستان امسال برای دومین سال متوالی، در مناطق کوی رمضان، کوی علوی، کوی سیاحی، ملاشیه، منبع آب و حصیرآباد، کودکان و نوجوانان این مناطق را به‌صورت رایگان در کلاس‌های کتاب‌خوانی، شعرخوانی، قصه‌گویی، کاردستی، بازی و سرگرمی، نقاشی، کارگاه نوشتن خلاق و مسابقات ادبی ثبت‌نام کرده است و این فعالیت‌های با حضور مربیان کانون و حضور بچه‌های این مناطق در حال برگزاری است.

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار