موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
153179
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

روایت کودک غافلی که پدرش را گم کرده است/ ضعفی که غربی‌ها از آن سوءاستفاده کردند

حکایت مسلمانان این روزها حکایت همان کودکی است که اگر تنها به کوچه و خیابان برود، بچه‌های زورگوی محل او را اذیت و آزار می‌کنند اما وقتی دست‌در دست پدر و بزرگتر خود به کوچه و خیابان برود همان بچه‌های زورگو جرأت چپ نگاه کردن به او را هم ندارند.

به گزارش کودک پرس ، رهگذران همیشگی خیابان مدرس بیرجند آن‌ها را به خوبی می شناسند،از دستشان گل گرفته اند و شربت نوشیده و سه‌شنبه‌ها در انتظارند تا به بهانه این روز و به واسطه گل و شربت نام‌آشناترین غریب زمانه را به خاطر آورند.

مدت هاست که در یکی از پررفت‌وآمدترین نقطه‌های شهر بیرجند، سه‌شنبه یک روز معمولی و تکراری مثل بقیه روزها نیست و حال و هوای آن با بقیه ایام هفته متفاوت شده است.

اما این سیل مشتاق که سه‌شنبه‌ها در یکی از شلوغ‌ترین نقطه‌‌های شهر بیرجند مهر می‌پاشند از کجا آمده‌اند؟ ماجرا از روزی شروع شد که چند جوان یک‌دل بیرجندی دور هم جمع می‌شوند تا آتش به اختیار در میان شلوغی نهادهای‌غول پیکر و بی‌سر و صدای فرهنگی حرف تازه‌ای زده و کار تازه ای بکنند، سه‌شنبه‌هایی را به نام سه‌شنبه‌های مهدوی به راه انداختند، سه‌شنبه‌هایی که اکنون رهگذران این خیابان به خوبی آن را می شناسند. آن‌ها که یک روز گله‌هایشان را به زمین و زمان می‌گفتند و در شلوغی‌های گاه و بیگاه زمانه حلاوت این زندگی را از آن‌ها گرفته بود، تا اینکه سینی شربتی به سمت‌شان دراز شد و شاخه‌ گلی دستشان دادند و این بود آغاز چشیدن یک طعم متفاوت…

آغاز از پرسشی درباره این شیرینی بود و پاسخ که : سه شنبه‌است روز امام زمان! و اینجا ایستگاه سه‌شنبه‌های مهدوی است.

هادی اصغری یکی از همان آتش ‌به اختیارهایی است که سینی شربت را به دست گرفته و عرض خیابان را بارها برای پذیرایی رهگذران و منتظران طی می‌کند، یک تکرار که برای او تکراری نمی‌شود.

او حضور خود در این جمع را یک اتفاق ویژه می‌داند و می‌گوید: حکایت مسلمانان این روزها حکایت همان کودکی است که اگر تنها به کوچه و خیابان برود، بچه‌های زورگوی محل او را اذیت و آزار می‌کنند اما وقتی دست‌در دست پدر و بزرگتر خود به کوچه و خیابان برود همان بچه‌های زورگو جرأت چپ نگاه کردن به او را هم ندارند.

 

 

این جوان بیرجندی اضافه کرد: ما هم به عنوان یک مسلمان و بهتر یک مسلمان منتظر و امیدوار با انجام اینگونه برنامه‌ها به دنبال آن هستیم که به این کودک غافل یادآوری کنیم پدر خود را گم کرده و برای فرار از زورگویی‌ها و آزارها باید به دنبال او برود و دادخواهی کند.

یکی دیگر از جوانانی که در حال گل دادن به رهگذران است و مایل نیست نامی از او برده شود، از یک تحول در زندگی خود صحبت می‌کند و می‌گوید: شرایط خاص خانوادگی و انتخاب دوستان نامناسب باعث شده بود گذشته خوبی نداشته باشم، اما نیمه شعبان اتفاقی افتاد که دوباره متولد شدم گرچه شناسنامه تاریخ دیگری را نشان می‌دهد.

وی به اهمیت تبیین مفهوم ظهور در افکار عمومی اشاره کرد و گفت: اینکه پس از انقلاب اسلامی نتوانسته‌ایم آنطور که باید ذهن‌ها و دل‌ها را متوجه حضرت و ایجاد تمدن جهانی اسلام بکنیم ضعفی است که غربی‌ها از آن سوءاستفاده کرده و به ایجاد یک چهره دروغین و جعلی از حضرت پرداخته‌اند که نمونه آن را در فیلم‌های هالیوودی آخرالزمانی و در واقعیت بسیار دیده‌ایم به طوری که تلویحاً خود را منجی بشریت و مسلمانان را دشمن بشریت معرفی می‌کنند.

 

 

این فعال برنامه سه‌شنبه مهدوی اضافه کرد: برنامه سه‌شنبه‌های مهدوی نیز از جنس برنامه‌هایی است که به دنبال یادآوری یک موضوع مهم برای جامعه مسلمان هست که مورد غفلت قرار گرفته و از سوی دیگر به دنبال نشان دادن جلوه‌ رحمانی امام زمان(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) در مقابل تبلیغات و هجمه‌های فراوان غرب است.

 

مسؤول برنامه سه‌شنبه‌های مهدوی نیز در گفتگو با فارس اظهار داشت: توزیع نذری و نذر صلوات یکی از برنامه‌های هر هفته سه‌شنبه‌های مهدوی است و محتوای فرهنگی در میان مردم توزیع می‌شود.

حامد کاظمی‌تبار تصریح کرد: برنامه سه‌شنبه‌های مهدوی در یک نقطه متمرکز نخواهد بود و گروه‌های دیگری هم به این برنامه می‌پیوندند و به زودی طرح در مسجد امام حسن(علیه‌السلام) و مسجد امام هادی(علیه‌السلام) نیز اجرا خواهد شد.

 

 

مسؤول برنامه سه‌شنبه‌های مهدوی در خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: فروشگاه و نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی ایجاد می‌شود تا صنایع دستی و محصولات فرهنگی تولیدی توسط گروه‌های مردمی به فروش برسد.

وی ادامه داد: به دور از فضای اقتصادی نمی‌توان کاری کرد و اقتصاد مردم نیز به نوعی در گروی کار فرهنگی جوانان است و به همین دلیل یکی از اقدامات این بوده که نیازمندان و خیران در استان شناسایی شوند و تحت عنوان سه‌شنبه‌های مهدوی از خانواده‌های محروم حمایت صورت گیرد.

 

سخن پایانی…

اگر اندکی فکر کنیم نبودنت را در جای‌جای این زندگی و این جهان احساس می‌کنیم، جهان این روزها ظلمتکده‌ای شده است مملو از گریه کودکان و ناله مظلومان زیر ستم، این جهان سیاه پر است از کودکان و نوجوانانی که به ناحق و به اجبار آواره شده‌اند.

به یقین در این دنیای بی‌اساس، بهترین اتفاق عالم، ظهور تو است.

روزی که با آمدنت بهار واقعی را به ارمغان بیاوری و مظلومان عالم را از کابوس ظلم و ستم مستکبران برهانی.

باشد که از دردها و دلشوره‌های عالم رهایی یابیم و از زیبایی‌های حکومت تو جا نمانیم.

 

پایان همه دردسرهای عالم برگرد…اللهم عجل لولیک الفرج

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار