150279
۲۳ فروردین ۱۳۹۷
نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

شیوه تربیت نوجوانان و جوانان باید نسخه به‌روز سیره اسلام باشد

خانواده‌ها باید جوانان و نوجوان خود را دریابند، سیره تربیت نوجوانان و جوانان همان نسخه اسلام است اما شیوه‌های تربیت باید به‌روز باشد.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین رسول فلاحتی در شب شهادت امام موسی کاظم علیه‌ السلام در مرقد مطهر فاطمه اخری سلام‌الله علیها شهر رشت اظهار کرد: یکی از دوران خفقان و تاریک دوران امام موسی کاظم علیه‌السلام در زمان‌ هارون رشید بود و منجر شد قلب شیعیان جریحه‌دار شود.

 

وی با بیان اینکه قدرت و حب دنیا انسان را به خاک می‌کشاند افزود: در تاریخ آمده هارون رشید وقتی امام موسی کاظم علیه‌السلام حرکت می‌کردند قدمگاه حضرت را می‌بوسید اما چون قدرت‌طلب بوده حکومت را به اهلش نمی‌سپرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به ظهور فرقه‌ها و مذاهب گوناگون در دوران امام موسی کاظم علیه‌السلام گفت: هارون رشید در مقابل مذهب امام موسی کاظم علیه‌السلام از فرقه‌های غیر الهی حمایت می‌کرد و جو خفقان را در جامعه ایجاد می‌کردند.

 

 

امام‌جمعه رشت با اشاره به اینکه عباسیان بانام پیغمبر و شعار حمایت از آل پیامبر (ص) دست به ظلم با امام موسی کاظم علیه‌السلام زدند افزود: عباسیان در ظاهر از آل پیامبر (ص) حمایت می‌کردند اما در باطن به‌گونه‌ای دیگر عمل می‌کردند که در جامعه فعلی نیز برخی‌ها بر این نوع از سیاست پایبند هستند.

 

 

فلاحتی با اشاره به نوع رفتار امام موسی کاظم علیه‌السلام در دوران خفقان حکومت هارون گفت: تمام رفتار و سکنات امام موسی کاظم علیه‌السلام توسط مأموران حکومت تحت نظر بود و هرگونه نشر دین از سوی آن‌ها سرکوب می‌شد.

 

وی با بیان اینکه حفظ دستاوردهای امام صادق علیه‌السلام از مهم‌ترین دستاوردهای امام موسی کاظم علیه‌السلام بود افزود: حفظ شاگردان تربیت‌شده مذهب شیعه و دانش‌پژوهانی علمی در دوران امامت امام جعفر صادق علیه‌السلام از مهم‌ترین یادگارهای امام موسی کاظم علیه‌السلام است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به تقیه امام موسی کاظم علیه‌السلام بیان کرد: امام موسی کاظم علیه‌السلام توانست با اختیار کردن رفتاری که ابتدا خود و سپس دین را ترویج کند به دعوت مردم به اسلام بکوشد.

 

امام‌جمعه رشت بابیان اینکه تقیه شیوه و سیاست امام موسی کاظم علیه‌السلام در حفظ و ترویج دین بود گفت: در دورانی که امام موسی کاظم علیه‌السلام از یک زندان به زندان دیگر می‌رفت و به هر نحوی خمس مردم توسط حکومت گرفته و سر از بدنشان جدا می‌شد امام پرداخت خمس از سوی مسلمان را معاف کرد.

 

فلاحتی با بیان اینکه علمای اسلام در زمان‌های گوناگون با رفتار و شیوه‌های متفاوت در حفظ و ترویج دین کوشیده‌اند افزود: علمای اسلامی از دوران سخت ابتدای اسلام تاکنون شیوه امام موسی کاظم علیه‌السلام را حفظ کرده‌اند و در ترویج اسلام کوشیده‌اند.

 

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) و پیرو آن مقام معظم رهبری همچون ائمه علیه اسلام با جمع‌کردن علما در ترویج اسلام می‌کوشند تصریح کرد: به فرموده پیامبر اگر علم در ثریا باشد مردانی از ایران به آن دست پیدا می‌کند و امروز شاهد هستیم تمام حکومت‌های جهان برای راهبری ممالک خود منتظر مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوعات مختلف هستند.

 

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه بابیان اینکه افتخار مردم گیلان ولایتمدار خواندن آن‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب است گفت: نصیب افتخار ولایتمداری و دین‌داری از سوی رهبر معظم انقلاب بیانگر دین‌داری و توجه مردم گیلان به سیره ائمه اطهار سلام‌الله علیها است.

 

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه برای برون‌رفت از مشکلات باید با وحدت و دین‌داری تلاش کرد افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب هیچ مشکی غیرقابل‌حل نیست و این مهم شعار نیست بلکه برگرفته از شعور و منطق است.

 

فلاحتی با تأکید بر اینکه خانواده‌ها باید جوانان و نوجوان خود را دریابند بیان کرد: سیره تربیت نوجوانان و جوانان همان نسخه اسلام است اما شیوه‌های تربیت باید به‌روز و آنلاین باشد.

 

وی بر لزوم بسیج همه‌جانبه مراکز مهد و کودک، آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها در تربیت نسلی دین‌دار تأکید کرد و گفت: بیان سخنان ائمه سلام‌الله علیها دل‌ها را زنده می‌کند و راه را به ما نشان می‌دهد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به صفت کظم در امام موسی کاظم علیه‌السلام افزود: حضرت در مواجهه با مشکلات کظم غیظ می‌کرد و با ملایمت و رفتاری نرم با دیگران رفتار می‌کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار