148520
۰۸ فروردین ۱۳۹۷
یونیسف:

نیم میلیون کودک یمنی از تحصیل باز مانده اند

نزدیک به نیم میلیون کودک یمنی از سال 2015 زمانی که عربستان و متحدانش تهاجم نظامی به یمن را آغاز کردند، از تحصیل باز مانده اند.

به گزارش کودک پرس ، یونیسف اعلام کرد که این تعداد، رقم کلی کودکان محروم از تحصیل در یمن را به دو میلیون نفر می رساند.
«مریتکسل رلانو» نماینده یونیسف در یمن گفت: یک نسل کامل از کودکان در این کشور به دلیل محدودیت های تحصیلی یا محرومیت از آن، با آینده خالی از امید مواجه هستند.
وی افزود: رفت و آمد به مدارس در یمن به امری خطرناک تبدیل شده است، زیرا امکان کشته شدن کودکان در مسیر حرکت به سوی مدارس وجود دارد.
رلانو گفت: بسیاری از والدین از بیم به خطر افتادن جان کودکانشان ترجیح می دهند که فرزندانشان در خانه بمانند و فقدان دسترسی به تحصیل، کودکان و خانواده های آنها را به انتخاب گزینه های خطرناکی چون ازدواج زودهنگام، اشتغال کودکان و به کار گماشته شدن در نبردها سوق داده است.
براساس اعلام یونیسف، دست کم دو هزار و 419 کودک از سال 2015 تاکنون نبه گروه های مسلح در یمن جذب شده اند.
به علاوه، چهار میلیون و 500 هزار کودک دیگر با خطر محرومیت از دسترسی به مدارس دولتی مواجه هستند، زیرا معلمان به مدت بیش از یک سال دستمزد دریافت نکرده اند.
در این میان، بحران جنگی یمن، این کشور را که فقیرترین کشور عربی جهان محسوب می شود، در آستانه قحطی و خشکسالی قرار داده است.
از زمان آغاز تهاجم نظامی ائتلافی عربی به سرکردگی عربستان به یمن، حدود 10 هزار نفر در این کشور کشته شده اند و هر روز بر تعداد این کشته شدگان و آوارگان افزوده می شود.
براساس گزارش های نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل، یونیسف و سازمان بهداشت جهانی، جنگ سه ساله سعودی – آمریکایی علیه مردم یمن باعث گسترش بیمارهای واگیر از جمله وبا، قحطی و مصیبت انسانی شده است.
طبق این گزارش ها، 75 درصد مردم مظلوم یمن (حدود 22 میلیون نفر) به شدت نیازمند کمک های انسانی هستند و قریب 8 میلیون و 400 هزار نفر در معرض مرگ قرار گرفته و نیازمند به کمک های فوری هستند.
این گزارش حاکی است که 60 درصد از مردم یمن از نظر امنیت غذایی در تهدید به سر می برند و 16 میلیون به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند، زیرا که سعودی ها همه زیر ساخت ها این کشور را نابود کرده اند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار