موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
138162
۱۵ بهمن ۱۳۹۶
سازندگان انیمیشن فیلشاه؛

مخاطبان کودک و نوجوان پشتوانه فیلشاه هستند، نیاز به حمایت نداریم

تهیه کننده فیلشاه گفت: بخشی از سهام مربوط به قسمت داخلی فیلم به میزان ۲۵ درصد را بنیاد فارابی و ۲۵ درصد دیگر را موسسه تصویر شهر خریداری کرده‌اند. هزینه تولید انیمیشن “فیلشاه” نیز ۳ میلیارد و پانصد میلیون است.

به گزارش کودک پرس ، یکی از فیلم های حاضر در جشنواره سی و ششم فیلم فجر انیمیشن “فیلشاه” است. این اثر تنها انیمیشن حاضر در این دوره است و از لحاظ تکنیکی و امور فنی نظر بسیاری از کارشناسان و مخاطبان را به خود جلب کرده است. به همین دلیل خبرنگار گروه فرهنگی با حامد جعفری تهیه کننده و هادی محمدیان کارگردان “فیلشاه” با محوریت بررسی این اثر به گفت و گو نشسته است که در ادامه می خوانید:

 

 

حامد جعفری تهیه کننده “فیلشاه” در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره این انیمیشن گفت: مدت 6 ماه روی ایده انیمیشن “فیلشاه”، کارهای پژوهشی و مطالعاتی آن زمان صرف شده و دو سال تولید این اثر زمان برده است.

وی در همین راستا افزود: “فیلشاه” به شکل کامل در بخش خصوصی تولید شده است البته بخشی از سهام مربوط به قسمت داخلی فیلم به میزان 25 درصد را بنیاد فارابی و 25 درصد دیگر را موسسه تصویر شهر خریداری کرده اند. هزینه تولید انیمیشن “فیلشاه” نیز 3 میلیارد و پانصد میلیون است.

این تهیه کننده درباره دیده شدن انیمیشن “فیلشاه” در جشنواره سی و ششم فیلم فجر اظهار کرد: نمی خواهم در مورد دیده شدن یا نشدن فیلم در جشنواره از پیش قضاوت کنم اما با وجود روندی که در نوع اکران این انیمیشن و برخوردها نسبت به آن وجود دارد ما را تا حدودی نگران می کند اما همچنان امیدواریم.

جعفری به زمان اکران عمومی “فیلشاه” و استقبال مخاطبان اشاره و بیان کرد: از مهرماه پروانه نمایش “فیلشاه” را دریافت کرده ایم و متقاضی اکران نوروزی هستیم و به نظر می رسد تمام ویژگی های اکران در نوروز در این انیمیشن که زحمت زیادی برای تولید آن کشیده شده است وجود دارد.

وی ادامه داد: همان گونه که به اکران عمومی “شاهزاده روم” امیدوار بودیم و اتفاقات و بازخوردهای خوبی را در زمان اکران دیدیم به اکران “فیلشاه” نیز امیدواریم.

 

تهیه کننده فیلشاه درباره وضعیت انیمیشن در چند ساله اخیر توضیح داد: نمی توانم درباره انیمیشن هایی که تا کنون تولید شده نظر دهم اما تلاش مجموعه هنر پویا در این چند سال اخیر بر این بوده که با توجه به تجربه هایی که از تولید هر اثر به دست می آید کارها روز به روز و اثر به اثر کم عیب تر و کم نقص تر ساخته شود.

جعفری درباره فعالیت جدید خود خاطرنشان کرد: اثری برای تولید در دست کار دارم که در زمان مخصوص آن اطلاع رسانی می کنم.

هادی محمدیان کارگردان فیلشاه در گفت و با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره استقبال از “فیلشاه” در جشنواره سی و ششم فیلم فجر خاطرنشان کرد: استقبال از “فیلشاه” در دو روز ابتدایی جشنواره بسیار خوب بوده است. مخاطب کودک و نوجوان مخاطبانی بسیار ویژه هستند که نباید آن ها را دست کم گرفت و امیدوارم اتفاقات خوبی در ادامه و اکران عمومی بیفتد.

وی درباره وضعیت انیمیشن اظهار کرد: سینمای ایران صد سال است فیلم می سازد و صاحب سبک و جایزه شده است در حالی که انیمیشن تنها مدت 4 سال کار خود را شروع کرده است. “فیلشاه” دومین فیلمی است که می سازم و امیدوارم راه تحول و صاحب سبک شدن در انیمیشن ایران زود طی شود.

 

 

کارگردان انیمیشن “فیلشاه” افزود: بودجه و زمان در انیمیشن به خصوص در ایران مسئله ای است که نسبت به آثار خارجی در درجه بسیار پایین تری قرار دارد که امیدوارم با فروش های خارجی خوب این موضوع جبران شود و به یک کیفیت مطلوب برسیم.

محمدیان درباره حمایت ها در انیمیشن خاطرنشان کرد: حمایت از این عرصه بسیار کم است البته انیمیشن نیاز به حمایت ندارد چون پشتوانه اصلی انیمیشن مخاطبان اعم از کودکان و نوجوانان هستند.

 

 

منبع: میزان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار