موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
137248
۱۰ بهمن ۱۳۹۶
استاد نمایشنامه‌نویسی تئاتر کودک و نوجوان؛

نگاه هنری و علمی مبنای سیاست‌گذاری در حوزه تئاتر کودک و نوجوان

حمید قلعه‌ای استاد نمایشنامه‌نویسی تئاتر کودک و نوجوان با انتقاد از نحوه سیاست‌گذاری در حوزه کودک و نوجوان گفت: سیاست‌گذاری در حوزه تئاتر و نوجوان باید مبنای هنری و علمی داشته باشد.

به گزارش کودک پرس ، حمید قلعه ای استاد نمایشنامه نویسی تئاتر کودک و نوجوان در نشست خبری اولین جشنواره بین المللی هنرهای نمایشی«جیگی جیگی» گفت: در تمام دنیا برای تئاتر کودک و نوجوان سیاست گذاری های مطلوب و بر مبنای علم انجام می شود چون به این نتیجه رسیده اند که باید اقدامات برای پیشرفت تئاتر را سنین پایه انجام دهند و نتیجه این عمل رشد چشمگیر عرصه های هنر در کشورهای دیگر است.

 

وی اظهارداشت: در کشور ما سیاست گذاری در حوزه تئاتر کودک و نوجوان وجود ندارد و اگر هم جایی یک مسئول این کار را انجام می دهد اصول هنری را مبنای کار قرار نمی دهد بلکه کاملا سلیقه شخصی را اعمال می کند و حاصل این روش افول عرصه های هنر و دست نیافتن به موفقیت ها است.

 

قلعه ای ادامه داد:اگر از ابتدا مبانی کار علمی و هنری قبول شده در تئاتر کودک و نوجوان می بود می توانستیم سیاستی کاملا استوار داشته باشیم، در گذشته بسیاری از کسانی که تئاتر را شروع کرده اند و به موفقیت رسیدند بنیاد کارشان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گذاشته شد اما اکنون خود را متولی کار نمی دانند.

 

استاد نمایشنامه نویسی تئاتر کودک و نوجوان با تاکید بر اینکه متاسفانه ارشاد برای عرصه کودک و نوجوان ارزش قائل نیست و آموزش و پرورش هم صد در صد سلیقه ای عمل می کند، افزود:جشنواره های کودک و نوجوان تاثیری در روند پیشرفت تئاتر کودک و نوجوان ندارد چرا که لا به لای مسائل سلیقه ای گم شده اند.

 

وی گفت:امیدواریم در اولین جشنواره بین المللی هنرهای نمایشی«جیگی جیگی»بتوانیم در سیاست گذاری ها به نوعی عمل کنیم تا کمبودها را جبران کنیم.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار