موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
134542
۲۵ دی ۱۳۹۶

مصرف آنتی‌بیوتیک در بارداری چگونه روی نوزاد تأثیر می‌گذارد؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده آمریکا هشدار می‌دهد، در عصر حاضر زنان زیادی در دوره بارداری‌شان از آنتی‌بیوتیک استفاده می‌کنند که همین موضوع منجر به تولد کودک با نقایص زایمانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی کودک پرس، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده آمریکا هشدار می‌دهد، در عصر حاضر زنان زیادی در دوره بارداری‌شان از آنتی‌بیوتیک استفاده می‌کنند که همین موضوع منجر به افزایش نقایص مادرزادی نوزاد می‌شود.

بر اساس این مطالعه، تجویز آنتی‌بیوتیک در سه ماهه اول دوران بارداری بسیار رایج است؛ گرچه در اکثر موارد خود مادران باردار تمایل به دریافت آنتی‌بیوتیک دارند، اما نباید این موضوع را فراموش کرد که تنها مصرف برخی از این آنتی‌بیوتیک‌ها بی‌خطر است و بعضی از‌ آنها با نقایص جدی تولد نوزاد همراه است.

به گفته پژوهشگران سی‌دی‌سی، مصرف بعضی از آنتی‌بیوتیک‌ها در دوران بارداری ممنوعیتی ندارد، بعضی دیگر می‌توانند خطرات شناخته شده‌ای را برای جنین در حال رشد در پی داشته باشند و بعضی دیگر حتی خطر سقط جنین را به دنبال خواهند داشت.

علاوه بر این، محققان می‌گویند: «استفاده از آنتی‌بیوتیک در دوران بارداری، می‌تواند سیستم ایمنی نوزاد را ضعیف کند و احتمال ابتلای او به بعضی از بیماری‌ها مثل ذاتالریه را بالا ببرد».

بر اساس آمار و ارقام موجود، هزاران نفر از زنان باردار آمریکایی در طول دوران حاملگی آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کنند؛ از هر 10 زن باردار 4 نفر به صورت مقطعی آنتی‌بیوتیک دریافت می‌کنند.

 

طبق گزارش سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، هر سال حدود 120 هزار کودک با نقایص زایمانی متولد می‌شوند.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار