126529
۲۳ آذر ۱۳۹۶
کارشناس مسئول پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی استان یزد خبر داد؛

شناسایی سالانه دو هزار و ۵۰۰ کودک مبتلابه انواع بیماری‌های چشمی در استان یزد

کارشناس مسئول پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی استان یزد گفت: هرساله بین دو هزار الی دو هزار و ۵۰۰ کودک مبتلابه انواع بیماری‌های چشمی در استان یزد شناسایی می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، فاطمه ابوطالب گفت:  پس از بیست سال اجرای طرح در استان شاهد پوشش نزدیک به 90 درصد گروه هدف هستیم و گروه هدف ما کودکان سه تا شش‌ساله استان هستند.

کارشناس مسئول پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی استان یزد در خصوص سنجش کودکان در استان، افزود: در سال جاری امیدواریم که بتوانیم 58 هزار کودک را معاینه کنیم که 80 درصد معاینات انجام‌شده و تا پایان ماه جاری مابقی معاینات هم انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه هرساله بین دو هزار الی دو هراز و 500 کودک مبتلابه انواع بیماری‌های چشمی شناسایی می‌شوند، تصریح کرد: این کودکان بعد از شناسایی تحت درمان قرار می‌گیرند که از این تعداد حداقل 300 کودک آمبلیوپ قطعی شناسایی می‌شوند.

 

 

ابوطالب ادامه داد: پیگیری مراحل درمانی برای تمامی کودکان بیمار تشخیص داده‌شده تا حصول به نتیجه نهایی انجام می‌شود و بخش زیادی از هزینه‌های عینک و جراحی هم برای این کودکان پرداخت می‌شود.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: با توجه به اینکه پرداخت هزینه‌های عینک و جراحی و همچنین معاینه رایگان توسط چشم‌پزشک و معاینه اپتومتریست هم با پرداخت هزینه اندک انجام می‌شود، اظهار داشت: هدف طرح شناسایی موارد آمبلیوپ و شروع زودهنگام درمان برای پیشگیری از وقوع کم بینایی و نابینایی است.

کارشناس مسئول پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی استان در پایان خاطرنشان کرد: آمبلیوپی عارضه‌ای است که علائم خاصی ندارد و درهر فردی می‌تواند اتفاق بیفتد ولی اگر زودهنگام یعنی قبل از شش سال تشخیص و درمان شود از بروز نابینایی و کم بینایی حتمی جلوگیری می‌شود.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار