موقعیت فعلی شما : خانه/کودکان خلاق/مقالات
32531
۱۵ آبان ۱۳۹۶

تشویق به سبزی کاری

کودکان عاشق کشف کردن چیزهای عجیب و بازی در طبیعت هستند. از این رو آن ها عاشق کشت در گلدان یا باغچه می شوند.

به گزارش کودک پرس ،سبزی کاری یک سرگرمی فوق العاده برای کودکان است. کاشت سبزیجات به دلیل نحوه کاشت آسان و سرعت رشد آن ها یک راه فوق العاده برای آموزش باغبانی و مصرف ارگانیک محصول برای کودکان است. کاشت اکثر سبزیجات بسیار آسان است و نیاز به مراقبت بسیار کمی دارند. شما می توانید در حیاط خود و یا تراس خانه و یا حتی یک گلدان کوچک برای کودکان بستری مناسب جهت کاشت سبزیجات مهیا کنید. برای اطلاع از نحوه آموزش کاشت سبزی به کودکان با ما همراه باشید.

کودکان عاشق کشف کردن چیزهای عجیب و بازی در طبیعت هستند. از این رو آن ها عاشق کشت در گلدان یا باغچه می شوند. کودکان در سنین ۳ تا ۴ سالگی می توانند سبزی کشت کرده و از آن ها نگهداری کنند. آن ها واقعا از این که سبزی های کاشته شده برای غذا به کار برده می شوند احساس سربلندی و غرور می کنند.

شروع

ابتدا نام سبزی هایی که آن ها در غذا استفاده می کنید رو به کودکان آموزش داده و بذر یا قلمه و یا نشاء اون رو برای کودک تهیه کنید. ظرف یا محیط کشتی که برای کودک انتخاب می کنید حتما باید کوچک و جمع و جور باشد. مقدار اندکی بذر یا نشا برای کاشت در گلدان یا یک گوشه از باغچه که برای کودکتان مشخص کردید برای شروع کافی است. فراموش نکنید فضای بزرگ کودکتان را خسته می کند. فضای کوچک باعث تفریح و بازی برای کودک می شود. موقعیت مکانی باغچه کودکتان را نزدیک به باغچه خودتان یا نزدیک خودتان قرار بدهید تا کودک اگر سوالی یا صحبتی با شما دارد بتواند با شما در میان بگذارد.

انگیزه

کودکان عاشق پیتزا هستند. شما میتونید با تشویق کودک برای کاشت سبزیجات و استفاده از آن ها در پخت پیتزا آن ها را تشویق به کاشت سبزی کنید. همچنین می توانید باغچه یا قسمتی که برای کاشت سبزی به کودک اختصاص دادید را به شکل تکه های پیتزا در بیاورید. کاشت گوجه فرنگی بهترین عامل تشویق کاشت برای کودکان است. همچنین کاشت چند گیاه مختلف رو به کودک آموزش بدهید.

جمع بندی

اجازه به کودک و بزرگ شمردن کودک برای کاشت سبزیجات، پرورش و مراقبت از آن ها باعث ایجاد اعتماد به نفس در کودک و افزایش اطلاعات عمومی کودک در رابطه با طبیعت می شود. کودک شما سرگرمی شاد و سالم را انجام می دهد . همچنین سبزیکاری برای کودک به جز سرگرمی باعث پرورش فکر و توانایی های کودک در آینده می شود.

منبع:فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار