موقعیت فعلی شما : خانه/کودکان خلاق/مقالات
167582
۰۴ مرداد ۱۳۹۷

خصوصیات کودک نابغه

به گزارش کودک پرس ، همه والدین به فرزند خود به چشم یک نابغه نگاه میکنند و البته که همه کودکان با هوش هستند ولی کودکان نابغه دارای ویژگی های منحصر به فردی میباشند. مسابقه از طریق نقاط عطف: یکی از اولین نشانه هایی که ممکن است نبوغ شما را بالا ببرد و به زودی […]

به گزارش کودک پرس ، همه والدین به فرزند خود به چشم یک نابغه نگاه میکنند و البته که همه کودکان با هوش هستند ولی کودکان نابغه دارای ویژگی های منحصر به فردی میباشند.

مسابقه از طریق نقاط عطف:
یکی از اولین نشانه هایی که ممکن است نبوغ شما را بالا ببرد و به زودی در زندگی کودک شما ظاهر شود،راه رسیدن به نقاط عطف رشد قبل از پیش بینی میباشد.که میتواند نشانه ای که برای کودک شما آماده است باشد تا به چالش کشیده شود. ا Eboni hollirt عضو هئیت مدیره گواهی شده در کودکان و نوجوانان توسعه یافته و رفتاری میگوید؛بسیاری از والدین کودکان با استعداد پیشرفت هایی را در دوران اولیه آنها پیش بینی میکنند.به ویژه مهارت های زبان که به صورت خاصی قابل مشاهده هستند.که اکثر کودکان با استعداد اغلب از واژگان سخت و پیچیده ای استفاده میکنند.

شناسایی الگوهای اولیه:
نابغه های بزرگ ،در سن خیلی کم ،تشخیص و تکرار را شروع میکنند.اما منظور فقط رنگ های ساده و الگوهای شکل و ….نیست. نورانجانردی،دارای دکترای Super baby نشان میدهد کودکان باهوش نه تنها الگوها و اشکال را بازی ها و فعالیت ها متوجه میشوند،بلکه میتوانند رفتارهای تکراری ،اقدامات و فعالیت ها را راحت تر از همتایان خود ببینند.

کودکان باهوش همه چیز را متوجه میشوند:
مانند:اتوبوسی که در زمان صبحانه از آنجا عبور میکند چند تا آجر در درون اسباب بازی های آن وجود دارد. آنها میگویند :بسیار خوب است که اطلاعات کلیدی را مشاهده و به یاد بیاوریم.

کنجکاوی در مورد جهان:
بچه های باهوش علاقمند هستند که در مورد جهان و اطرافشان بدانند اما نابغه های واقعی ،یک کنجکاوی بی نظیر دارند تا بتوانند در مورد چیزهایی که میبیند و کارایی آنها کنجکاوی کنند و گاهی حتی به نتیجه و جواب هم برسند.

دانش دقیق و یا علاقه به موضوع مورد علاقه خود:
کودکان با استعداد اغلب دانش عمیق در یک تخصص خاص یا یک زمینه مورد علاقه،دارند این بدین معنی است که آنها میتوانند که نام علمی هر دایناسور را بیابند یا کار داخلی موتور خودرو را توضیح دهند به عنوان یک مقاله در Science Daily توضیح میدهد ؛یک اعجوبه کسی است که در سن حدودا ۱۱ سالگی ،مهارت های تخصصی و یا درک عمیق مبانی در زمینه های که معمولا تنها برخی از بزرگسالان میتوانند انجام دهند،را در معرض نمایش قرار میدهد.

ترجیح دادن افراد بالغ یا همسالان بزرگتر:

کودکان باداستعداد معمولا در ارتباط با همسالان خود که دارای تواناییها و علاقمندی های متفاوتی هستند،دچار مشکل میشوند.کودکان بسیار باهوش ،اغلب در کلاس احساس خستگی و کسلی میکنند به این خاطر که این کارها برای آنها خیلی آسان است.و علاقه دارند که گفتگوهایی با بزرگسالان داشته باشند. شما میتوانید فرزندانتان را با دوستان و اطرافیان خود ،در تمام سنین ،با آموزش و مهارت های اجتماعی،همدل و به آنها کمک کنید.

تمرکز و تصمیم:
کودکان با استعداد،تا زمانی که به یک موضوع تسلط پیدا کنند ،در آن تداوم کار دارند. اSunny Verma بنیان گذار و مدیر عامل شرکتTutobright میگوید؛بچه های باهوش به طرز شگفت انگیزی توانایی تمرکز کردن دارند.هنگامی که یک کار انجام میدهند تا زمانی که به اتمام نرسانند،بدون هیچ حواس پرتی آن را ادامه میدهند.و تلویزیون ،بازی های رادیویی ،و رسانه های اجتماعی و ….توجه آنها را منحرف نمیکند که این موضوع باعث میشود کارهای خود را با کارایی بالا به پایان برسانند.

مهارت های رهبری:
به دلیل بلوغ و توانایی های سازمان یافته و طبیعی که بسیاری از بچه های نابغه دارند،آنهارا به مدیران صنعتی تبدیل کرده است و آنها برای رهبری کردن موثرترین راه حل را دارند ، آنها میتوانند صفات مطلوب رهبران را بدون در نظر گرفتن سن،داشته باشند. آنها معمولا میتوانند همسالان خود را رهبری کنند،زیرا اعتقاد بیشتری نسبت به حس هدایت و تجربه در گرفتن مسئولیت دارند.

آنها دوست دارند که بخوانند:
آنها اغلب یاد میگیرند که به سرعت و زودتر از دیگر همسالان خود،خواندن را بیاموزندو از آن لذت ببرند اگر در لیست خواندنی های شما ،خواندن ماتیلدا نیز وجود دارد ،ممکن است که به احتمال بسیار زیاد از موارد نابغه باشد.

آنها بکر هستند اما کامل نیستند:
لازم به ذکر است که حتی کودکان بااستعداد هم هنوز اشتباه میکنند.یا به درستی دگرفتار نکنند پس بعد از همه اینها،آنها هنوز هم بچه هستند. استثنایی بودن به این معنا نیست که شما همیشه ودر همه زمینه ها استثنایی هستید فرزند شما ممکن است در ریاضی اعجوبه باشد،اما در موسیقی نه!یا در ورزش حرفی برای گفتن داشته باشد اما در خواندن دچار چالش شود. کلید این است که فرصتی متعادل برای آنها فراهم کنید تا یاد گیری خود را توسعه بدهند.

نشانه نابغه های واقعی کدامند؟
مالوری کوجکو فسکی مدیر ادوارد و مدیر پذیرش و تبادل نظر در آکادمی فیوژن در میامی ،به والدین یاداور میشود:
حتی کودکان با استعداد هم دچار ضعف هستند.کودکان با استعداد از توانایی های شناختی پیشرفته ای برخوردار هستند.اما ممکن است هنوز در زمینه های اجرایی یا مهارت های تمرین ضعیف باشند و نیاز به تلاش داشته باشند جایی برای آزمایش وجود دارد .اگر چه تست میتواند تنها بخشی از روش ارزیابی برای استعداد کودک شما باشد،اما میتواند یک نشانگر مهم تلقی شود.

که اگر شما متوجه شده اید که فرزند شما یک نابغه است ،به شما بسیار کمک میکند.مخصوصا درباره مدرسه ای که او میخواهد در آنجا درس بخواند،تصمیم بگیرید و در جای درست قرار دهید. تست قابل قبول دیگری که از ORIG3N (رهبر فن آوری احیا کننده پزشکی و ارزیابی ژنتیک مصرفی) موجود است.که ممکن است به شما بگوید که فرزند شما دارای استعداد استثنایی در طیف وسیعی از موضوعات است.

همچنین کیت DNA BLOOM میتواند ژن هایی را که بر روی توسعه کودکان در زمینه های زیر تاثیر میگذارد را ارزیابی کند:
توانایی یاد گیری زبان های جدید
توانایی ریاضی
یادآوری حافظه و سایر توانایی های شناختی.
اینکه آیا فرزند شما از لحاظ فنی ؛با استعداد؛ است یا خیر،یک بخش قضیه میباشد و اینکه بی شک آنها یک هدیه برای شما هستند و پتانسیل آنها نا محدود است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار