موقعیت فعلی شما : خانه/کودکان خلاق/مقالات
127861
۲۷ آذر ۱۳۹۶

آموزش های شب یلدا

به گزارش کودک پرس ،شب یلدا، نخستین شب زمستان بلندترین شب سال است. ما می‌توانیم با استفاده از این گونه مناسبت‌ها موارد بسیاری را به کودکان بیاموزیم. به طور مثال؛ برنامه‌ریزی کردن، مهربانی کردن، سلام و احوال‌پرسی، آداب و معاشرت، مدیریت و برنامه‌ریزی، احترام به دیگران و… از آنجا که زندگی همه ما در ارتباط […]

به گزارش کودک پرس ،شب یلدا، نخستین شب زمستان بلندترین شب سال است. ما می‌توانیم با استفاده از این گونه مناسبت‌ها موارد بسیاری را به کودکان بیاموزیم. به طور مثال؛ برنامه‌ریزی کردن، مهربانی کردن، سلام و احوال‌پرسی، آداب و معاشرت، مدیریت و برنامه‌ریزی، احترام به دیگران و… از آنجا که زندگی همه ما در ارتباط با انسان‌های دیگر معنا پیدا می‌کند کودکان باید آماده ورود به جامعه و معاشرت با افراد مختلف بشوند.

کودکان و نوجوانان نیاز دارند در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی تجربه کسب کنند و والدین باید به تقویت مهارت‌های اجتماعی این عزیزان اهمیت دهند و در این راه تلاش کنند. متاسفانه این روزها درگیری‌های بسیار والدین سبب شده تا از فرصت ارتباط آن ها با کودکان کاسته شود در حالی که این ارتباط از مهم‌ترین وظایف والدین است، بنابراین می‌توان از مناسبت‌هایی مانند جشن یلدا فرصتی عالی برای ارتباط و آموزش کودکان ایجاد نمود و به آن ها یاد داد که در محیط اطراف‌شان چه می‌گذرد و آن ها باید خود را برای یادگیری چیزهای بیشتری آماده کنند علاوه بر این، کودک این گونه به بحث و مشارکت با شما تمایل پیدا کرده و از این طریق به راحتی می‌توانید با تمایلات درونی فرزندتان آشنا شوید و به علایق وی پی ببرید.

فرصتی ایجاد نمایید و با فرزندتان راجع به جشن یلدا به گفتگو بپردازید. حتی شعرهایی با مضون یلدا را به او آموزش دهید تا بتواند در مهمانی آن را برای دیگران بخواند. کاردستی هایی با محوریت یلدا با همکاری یکدیگر درست کنید. نظرش را راجع به ترتیب دادن یک مهمانی به همین مناسبت بپرسید. بگویید که در برگزاری این مراسم به کمکش نیاز دارید. این گونه به کودکان اعتبار بخشیده و او تلاش می‌کند خود را به شما ثابت کند، علاوه بر آن روند اجتماعی شدن کودک و اعتماد شما از همین اتفاق ساده شروع می‌شود.

 

 

منبع:فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار