موقعیت فعلی شما : خانه/کودکان خاص/مقالات
121302
۳۰ آبان ۱۳۹۶

برنامه ریزی برای کودک بیش فعال

اگر فرزندتان مبتلا به این بیماری است پس احتمالا دست خودش نیست که ساعت ها وقتش را صرف انجام تکالیفش کرده و عاقبت هم نمی تواند آن ها را تمام کند. به عنوان پدر و مادر شما می توانید به او کمک کنید تا بهتر از عهده انجام تکالیفش برآید

به گزارش کودک پرس ،اختلال بیش فعالی و کمبود توجه مشکلاتی را در خصوص درک مفهوم گذشت زمان و منظم و مرتب بودن ایجاد می کند. اگر فرزندتان مبتلا به این بیماری است پس احتمالا دست خودش نیست که ساعت ها وقتش را صرف انجام تکالیفش کرده و عاقبت هم نمی تواند آن ها را تمام کند. به عنوان پدر و مادر شما می توانید به او کمک کنید تا بهتر از عهده انجام تکالیفش برآید. با آموزش نظم و ترتیب به کودک مبتلا به اختلال بیش فعالی و کمبود توجه، در واقع مهارتی را یادش می دهید که به اندازه یک عمر ارزش دارد.

.

مکان مشخص برای انجام تکالیف درسی

کودکانی که مبتلا به اختلال بیش فعالی و کمبود توجه هستند باید برای انجام تکالیف خود یک روال مشخص و قابل پیش بینی داشته باشند. یک مکان مشخص را به عنوان محل نوشتن مشق برای کودک در نظر بگیرید و مراقب باشید که این مکان از محل نشست سایر اعضای خانواده، اتاق خواهر یا برادر، در ورودی منزل، تلویزیون و هر چیز دیگری که ممکن است حواس فرزندتان را پرت کند، به اندازه کافی فاصله داشته باشد. یادتان باشد که مداد، کاغذ و هر وسیله دیگری را که بچه ها موقع انجام تکالیف درسی به آن احتیاج دارند، در آن محل قرار دهید.

.

برنامه زمانی مشخص

کودک مبتلا به اختلال بیش فعالی و کمبود توجه به یک تقویم بزرگ یا وسیله شاخص دیگری احتیاج دارد که همیشه جلوی چشمش باشد و بتواند گذشت زمان و وقت را به او یادآوری کند. یک تقویم دیواری بزرگ برای فرزندتان بخرید و آن را درست در جایی قرار دهید که بتواند به راحتی آن را ببیند. دیوار آشپزخانه یا نزدیک میز کار کودک، محل خوبی برای نصب این تقویم است. برای اینکه زمان امتحانات و تحویل پروژه ها را به فرزندتان یادآوری کنید از کاغذ یا ماژیک رنگی استفاده کنید.
.

کمک گرفتن از معلم

برای درست کردن یک برنامه درسی مشخص برای کودکی که مبتلا به اختلال بشهریش فعالی و کمبود توجه است از معلم ها و مسوولان مدرسه کمک بگیرید. در حالت ایده آل بهتر است این کار را قبل از شروع سال تحصیلی انجام دهید، اما بعد از این زمان هم دیر نیست. از معلم فرزندتان بخواهید برنامه امتحانات و زمان تحویل پروژه ها را از قبل در اختیارتان قرار دهد. از طریق ایمیل با معلم ها در تماس باشید و یادتان باشد اطمینان از این که می توانید روی همکاری معلم فرزندتان حساب کنید، بسیار کمک کننده است.
.

پیشروی مطابق برنامه

داشتن یک برنامه مشخص روزانه کلید ارتباط با کودکانی است که مبتلا به اختلال بیش فعالی و کمبود توجه هستند. آن ها باید زمان مشخصی برای انجام تکالیف درسی، خوردن شام و سپس رفتن به تخت خواب داشته باشند. اگر یک روز از برنامه عقب ماندید، روز بعد دوباره از نو شروع کنید. جلو رفتن طبق برنامه نه تنها به فرزندتان کمک می کند بلکه احتمال دعوا، درگیری و نق زدن های احتمالی را خواهد گرفت.

 

 

منبع:فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار