موقعیت فعلی شما : خانه/مشکلات تربیتی/مقالات
12107
۲۴ مهر ۱۳۹۵

یک اشتباه مادرانه!!

چقدر خوشگل شدی! شاید این جمله را اولین باری که صورت کودک تان را با رنگ سرخ و سبز انواع لوازم آرایش نقاشی می کنید، ناخودآگاه به زبان بیاورید، اما با کمی تامل و بهره گیری از خرد تلفیق شده با عشق مادرانه درمی یابید که به پوست لطیف فرشته کوچکتان چیزی جز ترکیبات شیمیایی و زیانبار ارزانی نکرده اید.

به گزارش کودک پرس پرس : سال هاست که کارشناسان بهداشت سراسر دنیا نسبت به مضرات استفاده زیاد از محصولات آرایشی، حتی انواع مرغوب و استاندارد هشدار می دهند.

این هشدارها بیشتر به خانم های جوانی داده می شود که به استفاده مکرر از لوازم آرایشی عادت کرده اند. حال تصور کنید کودکانی که حفاظت از سلامت جسمی آنها باید مهم ترین و اصلی ترین اولویت ها در هرم سلامتی جامعه تلقی شود، با آلوده شدن به ترکیبات شیمیایی موجود در لوازم آرایشی چه بر سرشان می آید؟ شاید باورش سخت باشد، اما این روزها مادران و پدران خواسته یا ناخواسته سلامت کودکشان را این گونه به بازی می گیرند.

اما این روزها چاپ عکس های کودکان زیبای آرایش شده، زینت بخش جلد بسیاری از مجلات حتی نشریاتی است که با محور موضوعات مربوط به سلامت و بهداشت عمومی منتشر می شود، بدون آن که مسئولان حوزه سلامت و بهداشت کشور نسبت به این اتفاق واکنش نشان دهند.

اکنون نمایشگاه عرضه کتاب به عنوان اصلی ترین نماد رشد فرهنگی کشور در حاشیه تفریحی خود، جولانگاه غرفه هایی است که به آرایش و نقاشی صورت کودکان اختصاص پیدا کرده است، یعنی با رنگ کردن صورت کودکان با موادی که معلوم نیست از چه ترکیباتی ساخته شده؛ زمینه ای برای نوعی تفریح غیرسالم و البته غیرفرهنگی کودکان فراهم شده است.

به نظر می رسد نباید منتظر واکنش مسوولان باشیم، بهتر است از خودمان شروع کنیم، از خودمان که کوچک ترین رفتارمان الگوی فرزندان مان خواهد شد، یعنی استفاده از لوازم آرایشی را در عمل به فرزندان مان آموزش دهیم تا آنها نه تنها در جوانی، بلکه در کودکی و نوجوانی هم دچار هیجان کاذب استفاده از این وسایل نباشند.

 

 

 

منبع: جام جم آنلاین

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار