120894
۲۹ آبان ۱۳۹۶

سن شروع میوه در نوزاد

بهترین میوه‌‌ای که در چند هفته ابتدایی آغاز تغذیه تکمیلی می‌توان وارد برنامه غذایی کودک کرد، آبمیوه رقیق است که به‌تدریج به غلظت آن افزوده می‌شود.

به گزارش کودک پرس ،بچه ها باید روزانه 2 تا 5 واحد میوه دریافت کنند، چرا که این گروه غذایی بخشی از نیاز آنان را به مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها تامین می‌کند و خوشبختانه در فصل تابستان چون اغلب میوه‌ها خوشرنگ و خوشمزه هستند مورد علاقه اغلب کودکان هستند.

سن شروع میوه در نوزاد

همه نوزادان از زمان تولد تا 6 ماهگی تنها نیاز به شیر مادر دارند. مهرنوش رجایی: از 6 ماهگی و با آغاز تغذیه تکمیلی که نوع غذا خوردن کودک از حالت مایع به لعابی، پوره، پوره سفت و غذای سفره تغییر می‌کند، تغییرات تکاملی برای دریافت مواد‌ غذایی در کودک ایجاد شده و بنابراین تنوع مصرف خوراکی‌ها هم شروع می‌شود اما این تنوع با مقدار کم یعنی یک قاشق مربا خوری شروع شود تا بدن نوزاد آنزیم لازم برای هضم را داشته باشد.

اما از آنجایی که ممکن است کودکان زمینه حساسیت به میوه داشته باشند، باید مصرف را با میوه‌هایی شروع کرد که زمینه ایجاد حساسیت ندارند.

چند هفته ابتدایی آغاز تغذیه تکمیلی

بهترین میوه‌‌ای که در چند هفته ابتدایی آغاز تغذیه تکمیلی می‌توان وارد برنامه غذایی کودک کرد، آبمیوه رقیق است که به‌تدریج به غلظت آن افزوده می‌شود.

در مورد سبزی‌ها هم بهتر است تغذیه با آب هویجی که با آب سیب مخلوط شده آغاز شود، تا اینکه به‌تدریج و با بزرگ شدن کودک می‌توان میوه‌ها را به‌صورت پوره و بعد تکه‌های کوچک در روند افزایش جویدن و بلعیدن وارد برنامه غذایی کودک کرد.

آخرین میوه‌ای که در این روند باید وارد برنامه تغذیه‌ای او شود، مرکبات است. زیرا مرکبات ممکن است حساسیت‌زا باشند. تنها انتخاب موجود در میان مرکبات «آب‌لیموشیرین» است که میزان حساسیت‌زایی آن از دیگر انواع مرکبات کمتر است.

 

 

منبع:فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار