موقعیت فعلی شما : خانه/مشکلات تربیتی/مقالات
11933
۲۳ مهر ۱۳۹۵

آموزش آداب غذا خوردن در میهمانی به کودکان!

برنامه‌های ما در زمان تعطیلات شامل جشن های تولد، شام، میهانی های شبانه و خیلی از کارهای مشابه دیگر می باشدو این اتفاق، کودک سه ساله من را مجبور به این می‌کند که با آداب خود رفتارش را در جمع نشان بدهد. در این بخش شیوه انجام این کار را بیان می کنیم.

 

 قراردادهایی به نام شب‌های با آداب و بی آداب وضع کنید!

به گزارش کودک پرس پرس :ایده‌ی این کار ساده‌ می باشد بیشتر شب‌ها مثل همیشه دور هم شام بخورید، مثل هر خانواده دیگری. حدود ۹۰ درصد سفره‌های شام تان بدون مراسم و تشریفات باشند. برای یادگیری آداب مهمانی رفتن کودکان چیزی در حدود یک بار در هفته، در حالت با آداب سر سفره بنشینید
این وعده‌ی غذا یک تمرین می باشد، و کودکان  برای یادگیری یک نوع رفتار، به تمرین نیاز دارند. در این وعده‌ها با حالت رسمی سر میز بنشینید. قاشق و چنگال را سر سفره بچینید. به آرامی و مؤدبانه غذا بخورید و حتی در مورد گفت‌وگوهای سر سفره هم تمرین بکنید. تا زمانی که غذا خوردن همه کاملاً تمام شود سر سفره بنشینید و آداب مربوط به مهمانی را تمرین بکنید.
سایر شب‌ها برای بچه‌ها شب‌های بی آداب هستند و آنها می‌توانند مثل بچه‌های سه ساله رفتار بکنند…
به استثنای به پرواز درآوردن تکه‌های غذا، سعی بکنید در این شب‌ها زیاد به کارهای آنها ایراد نگیرید. گاهی جلوی تلویزیون پیتزا می‌خورند، و گاهی سر میز شام پاستا می‌خورند ولی آخر کار در سرتاسر خانه تکه‌های پاستا مشاهده می‌شوند. به بچه‌ها اجازه بدهید از هر قاشق و چنگالی که دوست دارند استفاده کنند و همه‌ ی شما سعی کنید راحت باشید.به این ترتیب فرایند آموزش آداب مهمانی رفتن کودکان  به یک تفریح خوب تبدیل می شود و بچه‌ها عاشق تمرین آداب می شوند.وقتی برای شام به منزل دوستان و مهمانی می روید، فقط به آرامی به بچه‌ها بگویید: الان موقعیت با آداب است و خودشان بلافاصله متوجه می‌شوند که چگونه باید رفتار بکنند. آنها بدون ایراد و اشکال نیستند ولی کم کم اهمیت رعایت آداب در موقعیت‌های اجتماعی را با تفریح می‌آموزند. و یاد می‌گیرند که چگونه به وقتش آرام باشند ودر مواقع مناسب شلوغ کنند. و این می تواند یکی از نتایج تجربیات لذت بخش شما برای تربیت کودکان  تان مخصوصا در مورد آداب مهمانی رفتن کودکان  باشد.

 

منبع:اکاایران

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار