9847
۰۳ آبان ۱۳۹۵

احراز خطای داروخانه در حادثه کمای کودک

داروخانه در حادثه به کما رفتن کودک در گرگان مرتکب تخلف شده است.

به گزارش کودک پرس معاون غذاو داروی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت:بعد از این حادثه مسئول فنی داروخانه در دفاع از خود گفته که در آن زمان در طبقه دوم حضور داشته اما مستقیما نسخه را نظارت نکرده است و از نظر قوانین سازمان غذا و دارو باید حتما نسخه تحویلی به بیمار به تاید مسئول فنی برسد.

دکتر جوشقانی افزود: در این حادثه تخلف داروخانه محرز است و در همین زمینه پرونده ای تشکیل شده و به کمیسسون ماده 11 جهت تصمیم گیری و اعمال قانون ارسال شده است.

وی گفت: در قوانین داروخانه ذکر شده است که در ساعات فعالیت مسئول فنی ملزم به حضور و نظارت بر داروهای تحویلی است اگر به هر دلیل مسئول فنی در لحظه تحویل دارو حضور ندارد باید تابلویی در داروخانه نصب شود که مراجعه کنندگان بدانند مسئول فنی در داروخانه حضور ندارد و مجاز به تحویل دارو نیستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گرگان هم در این باره گفت: در این حادثه به دلیل مصرف اشتباه داروی تجویزی از طرف داروخانه نوزاد سه ماهه به کما رفته بود.

دکتر احمد حسینی افزود: در این حادثه قطره بینی بزرگسالان به جای قطره بینی نوزاد به خانواده کودک تحویل داده شد که بر اثر مصرف آن نوزاد دچار تشنج و کاهش سطح هوشیاری شده است.

وی ادامه داد: بعد از این حادثه این کودک چند روز در بیمارستان طالقانی گرگان در بخش IcU بستری بود که در حال حاضر وضعیت وی رو به بهبود است.

منبع : گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار