موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
974
۲۱ مرداد ۱۳۹۵

خادمان امام رضا(ع) میهمان کودکان اصفهانی

اطراف خیابان چهارباغ، بنرهایی سفید رنگی تعبیه شده بود کودکان نقاشی‌هایی خود را در این بنرها با انگشت و با رنگ می‌کشیدند؛ اکثر جملات و نقاشی‌ها با مضمون ترافیک و هوای پاک بود.

به گزارش کودک پرس،  سه‌شنبه 19 مرداد ماه دومین هفته از سه‎شنبه‌های بدون خودرو در خیابان چهارباغ عباسی اصفهان برگزار شد.

کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، سازمان ورزش، پلیس راهور اصفهان و برخی دستگاه‌های دیگر شهر اصفهان همراه با پویش مردمی ترافیک اصفهان به اجرای این طرح پرداختند.

ویژه برنامه سه‌شنبه‌های بدون خودرو در حالی آغاز شد که همه چیز تحت تاثیر حضور خادمین حرم امام رضا(ع) در این برنامه قرار داشت و پخش کلیپ‌ها، دل هر عاشق امام رضا(ع) را روانه صحن و سرای حرم امام رضا می‌کرد.

در ابتدا ویژه‌برنامه‌ای برای کودکان برگزار شد که با طرح سوالاتی از سوی مجری این بخش بزرگسالان نیز غرق در این برنامه شده بودند و فضای شادی در ابتدای این برنامه ایجاد کرد.

علی کشاورز، خواننده اصفهانی چند قطعه را در مضامین امام رضا(ع) و قطعاتی شاد را اجرا کرد که حال و هوای خاصی در برنامه ایجاد شد و سپس اجرای رادیویی با حضور “پری کربلایی” بازیگر محبوب اصفهانی با موضوع دوچرخه و ترافیک برگزار شد و در ادامه گروه سرود به اجرای برنامه‌های خود پرداخت.

*میز بازی‌های فکری و مردمی علاقه‌مند

در ابتدای خیابان چهارباغ یک جزیره بازی تدارک دیده شده بود که چند بازی فکر در میزهایی به صورت مجزا در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت و مردم مشغول بازی شدند.

بازی‌های فکری رستوران بازی مدیریت تفریحی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در سه‌شنبه‌های بدون خودرو پذیرای علاقمندانی است که بدین منظور راهی خیابان چهارباغ عباسی اصفهان شده‌اند.

کمی جلوتر محل فعالیت‌های ورزشی شامل چند میز پینگ‌ پنگ و فوتبال دستی است که کمی شلوغ‌تر از محل بازی‌های فکری است.

همچنین در خیابان چهارباغ اتوبوس سلامت برای معاینه شهروندان مستقر شده بود که مردم می‌توانند با گرفتن نوبت و به صورت رایگان در این اتوبوس معایناتی از قبیل قد، وزن، فشار خون و قند خون خود را توسط کارکنان هلال‌احمر اندازه‌گیری ‌کنند و از میزان سلامتی خود مطلع شوند.

*پارک ترافیک سیار برای کودکان و نوجوانان

پارک ترافیک سیار در قسمت میانی خیابان چهارباغ ویژه برنامه‌هایی را برای آموزش علائم رانندگی برگزار ‌کرد و در خلال برنامه‌های این قسمت ضمن پرسش و پاسخ علائم رانندگی از مردم، به آن‌ها جوایز اهدا شد.

تصاویری از چهارباغ قدیم، چهارباغ کنونی و بافتی که قرار است در آینده با کف‌سازی و ممنوعیت تردد خودرو و موتور سیکلت در روزهای سه‌شنبه پیدا کند نیز در طول مسیر نصب شده بود و هرکس به آن‌ها نگاه می‌کرد حال و هوای اصفهان در دوران شاه‌عباس صفوی را به معنای واقعی حس کرد.

دوچرخه‌سوارانی به صورت نمادین و همچنین چرخ‌سوارانی از سایر اقشار مردم در 2 طرف خیابان چهارباغ حضور داشتند تا خیابان چهارباغ که یکی از پرترددترین خیابان‌های اصفهان در چند سال گذشته بوده، به خیابانی آرام، مانند گذشته تبدیل شود.

*نماز مغرب و عشا و حال و هوای معنوی در چهارباغ

پس از اجرای برنامه خادمان امام رضا(ع) و با رسیدن به لحظات اذان مغرب نماز جماعت مغرب و عشا به صورت جماعت و با حضور شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر برگزار شد و با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم مومن شهر اصفهان همراه بود.

پس از اقامه نماز مغرب مسابقه دوچرخه‌سواری ثابت در جایگاه به صورت 2 نفری و از بین آقایان این مسابقه برگزار شد؛ هیجان و تلاش در چهره شرکت‌کنندگان در این مسابقه کاملاً مشهود بود تا جایی که چند بار یکی از دوچرخه‎ها با نقص فنی مواجه شد و در پایان این مسابقه به قید قرعه از برندگان این مسابقه جوایزی اهدا شد.

یکی از حضار در این برنامه در ارتباط با برگزاری چنین برنامه‌هایی به صورت نمادین و در روزهای سه‌شنبه گفت: با توجه به این که خیابان چهارباغ منطقه توریستی شهر اصفهان محسوب می‌شود، بهتر است به صورت سنگ‌فرش شود و در کنار هوای پارک تخریب آثار باستانی را نخواهیم داشت.

این پسر جوان ادامه داد: این طرح شاید در ابتدا کوچک باشد اما بی‌تأثیر نیست و در فرهنگ مردم در استفاده نکردم از دوچرخه تاثیر بسزایی دارد؛ امیدوارم این‌گونه طرح‌ها متداوم باشد و مردم هم از این گونه برنامه‌ها استقبال کنند.

*نقاشی خیابانی همراه با کودکان و نوجوانانی که رنگ‌آمیزی می‌کنند

اطراف خیابان چهارباغ، بنرهایی سفید رنگی تعبیه شده بود و مردم احساسات، جملات و کودکان نیز نقاشی‌هایی خود را در این بنرها با انگشت و با رنگ می‌کشیدند؛ اکثر جملات و نقاشی‌ها با مضمون ترافیک و هوای پاک بود و در پایان مراسم جایی برای سوزن انداختن روی این بنرها نبود!

در انتهای خیابان چهارباغ نمایشگاه دوچرخه‌ای برپا شده است که در این نمایشگاه ثبت‌نام طرح اعطای تسهیلات، ویژه خرید دوچرخه و موتور برقی انجام پذیرفت و علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب کرده است.

منبع:   فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار