موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
9557
۲۸ مهر ۱۳۹۵

اجرای طرح غذای گرم در۶۰ درصد مهدهای روستایی نهاوند

داریوش سلگی،رئیس اداره بهزیستی شهرستان نهاوند گفت: ۶۰ درصد مهدهای روستایی شهرستان نهاوند تحت پوشش توزیع غذای گرم قرار می‌گیرند و توزیع غذای گرم از ۲۰ مهر ماه در مهدهای روستایی شهرستان آغاز شده است.

به گزارش کودک پرس  داریوش سلگی گفت: در شهرستان نهاوند 46 مهد کودک روستایی و شهری فعالیت می‌کنند که از این تعداد 8 مهد شهری و 38 مهد روستایی است و یک مهد با عنوان آدینه مهد در روزهای جمعه در محل مصلی نهاوند مستقر می‌شود و به صورت رایگان در هنگام نماز جمعه اقدام به نگهداری کودکان می‌کند.

وی تصریح کرد: جمعیت مهد کودک‌های شهری شهرستان نهاوند 350 نفر و جمعیت مهدهای روستایی شهرستان 600 نفر است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نهاوند افزود: توزیع غذای گرم در مهدهای روستایی شهرستان از 20 مهر ماه آغاز شده است و به مدت 120 روز ادامه دارد و اداره بهزیستی شهرستان به ازای هر کودک مبلغ 2000 تومان به عنوان یارانه غذای گرم به مهدها پرداخت می‌کند.

وی تأکید کرد: کارشناسان بهداشت و دهیاری روستاها نیز بر نحوه توزیع غذای گرم در مهدهای روستایی نظارت می‌کنند.

سلگی عنوان کرد: خانواده‌هایی که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و توانایی پرداخت شهریه مهدها را ندارند اداره بهزیستی شهرستان شهریه مهد کودکان آنها را پرداخت می‌کند.

وی به مشکلات مهدهای کودک شهرستان نهاوند اشاره کرد و گفت: مکان اکثر مهدهای روستایی شهرستان نهاوند استیجاری است و هزینه بالای آب و برق باعث بروز مشکلات زیادی برای این مهدها شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نهاوند بیان کرد: بحث بیمه پرسنل مهدها و استخدام مربی مهدها و پرداخت نکردن مبلغ شهریه توسط خانواده‌ها به ویژه در مهدهای روستایی از مشکلات عمده مهدها در شهرستان نهاوند است.

وی افزود: از هنگامی‌ که آموزش و پرورش بحث ادغام اجباری دوره پیش دبستانی با این سازمان مطرح شده است آمار مهدها در شهرستان کاهش پیدا کرده است.

سلگی به برگزاری دوره های آموزشی برای مربیان و مدیران مهدها اشاره کرد و گفت: امسال دوره آموزشی برای 65 نفر از مربیان و مدیران مهدهای شهرستان نهاوند برگزار شد و این دوره‌های آموزشی با هدف بازآموزی مربیان مهدها و با حضور اساتیدی از استان همدان و تهران برگزار شد و دوره‌های بازی با کودک، مفاهیم دینی، کار دستی، مسائل روانشناسی و مشاوره به مربیان و مدیران مهدهای شهرستان آموزش داده شد.

وی اظهار داشت: کانون مهدها در شهرستان نهاوند به عنوان یک تشکل عمل می‌کند و اعضای این کانون از مربیان و مدیران مهدهای شهرستان انتخاب می‌شوند و نماینده‌های مهدهای شهرستان از طریق این کانون مسائل و مشکلات مهدها را پیگیری می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نهاوند بر نحوه نظارت بر عملکرد مهدها اشاره کرد و گفت: دفتر حراست و بازرسی از استان و شهرستان به عنوان یکی از حوزه‌های اجتماعی در مرکز بهزیستی به صورت اکیپ‌های بازرسی کار نظارت تخصصی و کارشناسی بر مهدها را انجام می‌دهند و مهدها را از نظر داشتن استاندارهای لازم بررسی می‌کنند.

 

منبع:  تسنیم

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار