9485
۲۶ مهر ۱۳۹۵

تاکید وزیر بهداشت برارائه خدمات بیشتربه بیماران اوتیسمی

دکتر هاشمی ،وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ارائه خدمت به بیماران اوتیسمی باید به گونه‌ای باشد که خانواده کودک آن را لمس و احساس کند.

به گزارش کودک پرس دکتر هاشمی در بازدید مرکز جامع اوتیسم تبریز گفت: باید به این سئوال پاسخگو باشیم که در صورت شناسایی بیمار اوتیسمی، چه خدماتی به این عزیزان ارائه خواهیم کرد

وی با تاکید بر اهمیت پوشش بیمه‌ای خدمات اوتیسمی گفت: طی روزهای گذشته خبری تحت عنوان ورود بیمه تامین اجتماعی به این عرصه منعکس شد، امیدوارم عرصه خدمت رسانی به بیماران اوتیسمی گسترده‌تر شود تا از مشکلات عدیده ی خانواده های بیماران اوتیسمی کاسته شود.

برآورد می شود حدود هفت هزار کودک زیر هشت سال مبتلا به اوتیسم در آذربایجان شرقی وجود داشته باشد که از این تعداد متاسفانه در حدود 500 نفر شناسایی شده است .

مهم ترین ویژگی مرکز اوتیسم این است که به صورت جامع دارای واحدهای روانپزشکی کودک و نوجوان، روانپزشکی کودکان استثنایی، متخصصان کاردرمان، گفتار درمان، فیزیوتراپ و روانشاسان عمومی است .

این مرکز در سال 1348 احداث شده و در حال حاضر به صورت پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی و کلینیک عمومی شبانه روزی فعالیت می کند .

میزان مراجعان به این مرکز ماهانه بیش از 80 هزار نفر است که در مقایسه با سال 93 افزایش چهار برابری
داشته است .

منبع:  تابناک

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار