موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
9469
۲۶ مهر ۱۳۹۵

نگهداری۴۴۰ کودک زیر ۱۸ سال در ۲۷ مرکز استان فارس

سید مرتضی موسوی،مدیر کل بهزیستی استان فارس گفت: ۴۴۰ کودک بالای ۱۸ سال از مراکز بهزیستی ترخیص شدند و ۴۴۰ کودک زیر ۱۸ سال آماده سرپرستی در ۲۷ مرکز استان فارس زندگی می‌کنند.

به گزارش کودک پرس سید مرتضی موسوی  در همایش چگونگی اجرای قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست اظهار داشت: تعداد کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست به دلیل حوادث مختلف در حال افزایش است.

وی افزود: با افزایش تعداد این کودکان آمار نازایی و تمایل خانواده‌ها برای به سرپرستی گرفتن کودکان نیز افزایش یافته که نشان از فرهنگ‌سازی برای پذیرش است، بنابراین بهزیستی به فکر اصلاح قانون حمایت از کودکان برآمده است.

موسوی با اشاره به ابلاغیه جدید قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست بیان کرد: بر اساس ابلاغیه جدید سن کودکان قابل سرپرستی از 12 سال به 15 سال افزایش یافته و شرایط و مراحل پذیرش فرزند توسط خانواده‌ها آسان شده است.

مدیرکل بهزیستی استان فارس با بیان اینکه اصلاحیه جدید قوانین، خانواده محور است، تصریح کرد: در اصلاحیه جدید قانون فرزندخواندگی، خانواده‌های دارای فرزند و دختران مجرد بالای 30 سال نیز می‌توانند کودکی را به سرپرستی قبول کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این اصلاحیه، تضمین آینده کودکان نیز در نظر گرفته شده است و آنها شامل ارث، بیمه و مستمری والدین نیز قرار می‌گیرند.

موسوی با اشاره به افزایش کودکان در انتظار پذیرش بیان کرد: بیشتر خانواده‌ها متقاضی کودکان زیر 3 سال هستند که در حال حاضر 80 کودک با این شرایط در مراکز نگهداری می‌شود و همه آنها قابل پذیرش نیستند.

وی افزود: به طور کلی 440 کودک زیر 18 سال در 27 مرکز در استان فارس نگهداری می‌شوند و 440 نفر نیز از بهزیستی ترخیص شدند که به مدت 5 سال از حمایت بهزیستی همچنان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی گفت: 1000 پرونده درخواست فرزند در استان فارس وجود دارد که امید است با اجرای قوانین جدید حمایت از کودکان به این پرونده‌ها به طور دقیق رسیدگی شود.

 

منبع:  تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار