9432
۲۶ مهر ۱۳۹۵

برگزاری سمینار یک‌روزه بیماری‌های ناشی از چاقی در کودکان

محمدعلی کیانی،دبیر اجرایی سمینار یک‌روزه «بیماری‌های ناشی از چاقی در کودکان» از برگزاری این سمینار با حضور 200 نفر از متخصصان پزشکی مرتبط با این بخش در روز سه‌شنبه 27 مهر در بیمارستان قائم خبر داد.  

به گزارش کودک پرس محمدعلی کیانی در نشست خبری سمینار یک‌روزه «بیماری‌های ناشی از چاقی در کودکان» در سالن اجتماعات بیمارستان قائم به لزوم توجه خانواده‌ها در کاهش میزان چاقی در کودکان تأکید کرد و گفت: علاوه بر اینکه چاقی به‌عنوان یک بیماری مهم در جامعه محسوب می‌شود، می‌تواند منشاء بروز بیماری‌های مختلف بسیاری همچون دردهای اسکلتی، فشارخون، دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی اختلالات غدد، نازایی، اختلال در عادت ماهیانه و کبد چرب باشد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای سال 93 حدود 30 درصد کودکان در کشور ما چاق هستند بیان کرد: برخلاف تصور بسیاری از مردم، چاقی علاوه بر اینکه اختلالات مختلفی را در خواب کودک ایجاد می‌کند، سبب آسیب‌پذیری اسکلت آن‌ها در مواردی همچون شکستگی می‌شود و عوارضی ازجمله ایجاد سنگ‌های صفرا و یبوست را دارد.

دبیر اجرایی سمینار «بیماری‌های ناشی از چاقی در کودکان» از برگزاری این مراسم با حضور 200 نفر از متخصصان پزشکی مرتبط با این بخش خبر داد و افزود: این سمینار دارای امتیاز بازآموزی از وزارت بهداشت و درمان بوده که از ساعت هشت صبح روز سه‌شنبه در بیمارستان قائم به مدت یک روز برگزار می‌شود.

در ادامه این نشست، عضو هیئت‌علمی دانشگاه آپ استیت آمریکا با اشاره به اینکه بروز بیماری‌هایی همچون سردرد و میگرن در افراد مبتلا به چاقی بیشتر از سایرین است اضافه کرد: با توجه به اینکه غذاهای یخ‌زده، فست‌فود و آماده دارای نمک و چربی بسیاری هستند، مصرف آن‌ها سبب افزایش میزان چربی بدن شده و افراد را دچار اضافه‌وزن و چاقی می‌کند بنابراین باید از مصرف این نوع غذاها خودداری شود.

حسین کارجو با تأکید بر اینکه مصرف چربی بسیار در غذاها به قلب و ریه‌ها فشار وارد می‌کند و سبب بروز بیماری‌های قلبی و آسم می‌شود، بیان کرد: مصرف پروتئین‌ها شامل گوشت همراه با سبزیجات تازه و غذاهای مدیترانه‌ای همراه با روغن‌زیتون و استفاده از حبوبات در رژیم غذایی افراد مبتلا به بیماری چاقی ضروری است.

وی گفت: خودداری از مصرف بالای غذاهای سرخ‌شده، پرهیز از رژیم‌های غذایی کوتاه‌مدت همراه با ورزش‌های مستمر در افرادی که میزان چربی بدن آن‌ها کمتر از 30 درصد بوده می‌تواند نتیجه مطلوبی در کاهش وزن و میزان چاقی داشته باشد اما در افرادی که میزان چربی آن‌ها بیش از 30 درصد است کاهش چاقی و چربی موجود در بدن آن‌ها از طریق مصرف دارو صورت می‌گیرد.

منبع:  فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار