9427
۲۶ مهر ۱۳۹۵

اجرای طرح (یاوران کتاب)با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در هرمزگان

دکتر منصور اخلاقی پور،مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان گفت: طرح «یاوران کتاب» با هدف ترویج هرچه بیشتر فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در استان هرمزگان در دست تهیه است

به گزارش کودک پرس  دکتر منصور اخلاقی پور  در بازدید از کتابخانه های عمومی شهر بندرعباس، اظهار داشت: اگر بخواهیم‌جامعه‌ای‌پیشرو داشته‌باشیم‌و هر روز فاصله‌ما از نظر تمدن‌و تکنولوژی‌با جوامع‌پیشرفته‌بیشتر نشود باید سطح مطالعه افراد جامعه را ارتقا دهیم.

وی در ادامه به طرح «یاوران کتاب» اشاره کرد و گفت: این طرح در اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان در دست تهیه است که می تواند با همکاری اداره کل کتابخانه ها و چند سازمان مردم نهاد به صورت پایلوت در بندرعباس اجرایی شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان تصریح کرد: در این طرح اعضای سمن های داوطلب به عنوان یاوران کتاب پس از گذراندن آموزش های اولیه در خصوص دسته بندی کتاب ها با همراه داشتن لیست کتاب های موجود در نزدیک ترین کتابخانه آن محل به شعاع یک کیلومتری برای به امانت دادن کتاب ها به نوعی بازاریابی می کنند.

اخلاقی پور خاطر نشان کرد: البته قبل از به امانت دادن کتاب ها، افرادی که می خواهند کتاب به امانت بگیرند به عنوان عضو این طرح ثبت نام می شوند و مدارک لازم از آنها دریافت خواهد شد و سپس کتاب ها در محل تحویل داده شده و طبق تاریخ جمع آوری می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان نیز در این بازدید یکی از ملزومات حرکت در مسیر ترویج فرهنگ مطالعه را حمایت مسئولین و همراهی فعالان اجتماعی عنوان کرد و یادآور شد: بسترهای اولیه برای ترویج فرهنگ مطالعه در استان برای تمامی سنین فراهم است.

محسن زینلی تختی افزود: اداره کل کتابخانه ها مدت سه سال است که در کلیه کتابخانه های خود بخش کودک و نوجوان را نیز به صورت تخصصی راه اندازی کرده است اما آنگونه که ما انتظار داشته ایم این بخش مورد استفاده و استقبال قرار نگرفته است.

وی گفت: باید برای فرهنگ سازی از سنین پایین کار را آغاز کرد و در همین راستا بخش کتابخانه ی تخصصی کودک و نوجوان راه اندازی شده که در این بخش نه تنها دسته بندی کتاب ها و مجلات مخصوص این رده سنی وجود دارد بلکه حتی تجهیزاتی نظیر میز و صندلی، قفسه های کتاب و دکور محیطی نیز به صورت تخصصی برای رده سنی کودک و نوجوان طراحی و اجرا شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک با همکاری رسانه ها و اطلاع رسانی های عمومی در این بخش شاهد افزایش عضوگیری باشیم.

منبع:  مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار