موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
9419
۲۶ مهر ۱۳۹۵

2 هزار کودک قزوینی تحت پوشش طرح یک وعده غذای گرم قرار گرفتند

دکتر سیدسعید اسکویی،رئیس مرکز بهداشت استان قزوین از آغاز اجرای برنامه تامین یک وعده غذای گرم خبر داد و گفت: با اجرای این برنامه 2 هزار و 540 کودک 3 تا 6 ساله استان تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

به گزارش کودک پرس دکتر سیدسعید اسکویی گفت: این برنامه هر سال از نیمه دوم سال و با مشارکت مرکز بهداشت و اداره بهزیستی در 50 روستامهد آغاز می شود.

وی اضافه کرد: در این برنامه تن سنجی کودکان 3 تا 6 ساله روستامهد ها به هنگام آغاز اجرای طرح توسط کارکنان خانه های بهداشت انجام و در پایان نیز این اندازه گیری تکرار شده تا نتایج به دست آمده مورد ارزیابی قرار گیرد.
اسکویی مدت اجرای طرح را 110 روز اعلام و یادآور شد: در راستای اجرای این طرح روزانه یک وعده غذای گرم با تاکید بر گروه های اصلی غذایی به کودکان جامعه هدف در مهدهای کودک داده می شود تا ضمن تامین بخشی از نیازهای تغذیه ای کودکان، در بهبود و ارتقای سطح سلامتی آنان نیز موثر باشد.
رئیس مرکز بهداشت استان قزوین، سوء تغذیه را یکی از مشکلات تغذیه ای شایع در کودکان زیر 5 سال دانست و افزود: اختلال در رشد و تکامل مغزی و جسمی، افزایش هزینه های درمانی و مراقبت های پزشکی، افت تحصیلی و تحمیل هزینه های سنگین به آموزش و پرورش کشور از جمله عواقب نامطلوب سوء تغذیه در کودکان است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار